14 december 2008

Recept mot dåligt humör: Friterade bananer och glass

Det var sprutande tårar och frustration för amningen, som äntligen fungerat efter månader av tålamod, fungerade inte. Först var jag ledsen och J höll om mig och lovade att jag skulle få gå på spa. Bra.
.
Men sedan blev jag arg - rakt ut i det blå och i det blå råkade visst J stå... Julie var hungrig och arg och jag var hungrig och arg och menade att det lagades för lite mat här i huset. Jag behöver ju äta kopiösa mängder! Det var inte nog med friterade auberginer och liknande, faktiskt var jag helt utsvulten... Det hela slutade med att J vägrade göra friterade bananer med glass åt mig till efterrätt så slokörad fick jag gå ner till undervåningen i kvällsmörkret och äta några torra rostade brödskivor.
.
Nästa kväll fick jag vad jag tålde: Ett jättelass friterade auberginer (som för övrigt är något av det gudomligaste man kan äta en seychellisk kväll) och ett berg av sallad. Sedan kom J upp med en stor skål proppfull med tre olika sorters glassar, mörk krossad choklad, ljus krossad choklad, friterad ananas och banan som jag åt i sängen. Och jag vågade inte annat än att äta upp...
.
Nu hoppas jag bara att jag får komma på spa också!

7 kommentarer:

Tankevågor sa...

Friterade bananer och glass hjälper nog i såna lägen. Choklad också såklart.
Men bäst av allt är att HAN är den han är....J som förstår vad du behöver. :-)
Pussa din ljuvliga Julie från mig!
Kram

Anonym sa...

Ja, det är verkligen hög tid för spa tycker jag och det kan du hälsa J från mej..! :) Kram!

Anonym sa...

Ja, det är verkligen hög tid för spa tycker jag och det kan du hälsa J från mej..! :) Kram!

Nadia sa...

Har du ngt specialrecept på friterade auberginer? Jag är nämligen väldigt förtjust i aubergine, stekta eller ugnsbakade men har aldrig testat friterade

Sara sa...

Lågt blodsocker är inte bra för humöret... Däremot glass i sängen!

Lisa Christensen sa...

Londongirl: Ja, han kan mig vid det här laget! :)
Kram från mig och Julie

Ann: Jag tycker också att det är hög tid för spa, men det är lilla J som hindrar mig/oss (stora J vill också på spa, tror jag ;)
Kramar!

Nadia: Det är såå gott! Ska kopiera över til bloggen nästa gång J gör auberginerna, så förhoppningsvis kommer recept inom de närmaste dagarna :)

Sara: Det är rena rama hälsokuren mot dåligt humör!

Nadia sa...

Ja! Gor det snalla, vill jattegarna ha recept.