23 december 2008

Lappkast

Det känns som ett ögonblick bort, julen 2007. Jag hade just fått mitt livs bästa julklapp. Nu sitter jag här, med Julie sötsovandes några meter bort och en solen i zenit (en sol som förhoppningsvis väntar på oss lite senare när vi hade tänkt ta ett eftermiddagsdopp vid Beau Vallon).
.
Förra året firade vi en regnig engelsk jul. Bara vi två, men med mat för en hel tjock släkt. Det var mysigt, lite dickenskt.
.
Nu är det rosévin, kreolsk curry, kokosmjölk från palmen i trädgården och The girl from Ipanema spelar för oss om kvällarna...
.
Och imorgon firar vi en dansk jul på Seychellerna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Exotisk gog jul!
Sjalv firar jag italiensk jul med mycket mat, oenig familj och en begravning mitt uppe i allt. Tjoho!
Naval, huvudsaken att Silvia far en bra jul och fodelsedag.

Lisa Christensen sa...

Tack! Det låter som en dramatisk jul... Hoppas att det gick bra i alla fall. God fortsättning!