30 december 2008

Home sweet home...

För 8 månader sedan bodde jag i London. Regntunga, villaldrigaldrigtillbakadit-London. Sen så trappade jag ner i storlek tills jag hamnade i världens minsta huvudstad.

Jag kan inte påstå att jag saknar storstadslivet (här på Mahé innebär det gamla indiskimporterade bussar som sprutar ut svart rök och dietshopping). Jag skulle inte vilja byta tillbaka mot det jag har nu: 5 minuter till stranden, en J som klyver nedfallna kokosnötter ute på tomten, kattungar som leker på verandan, tvätt som hänger ute på tork...

Här bor min lycka: Mina två J.

Från kokospalm till Piña Colada: Steget är inte så långt...

Bananer, bananer...

3 kommentarer:

Thérèse sa...

Ser helt underbart ut. Kan förstå att du inte saknar storstadslivet

Det Mörka Hotet sa...

Inte riktigt som det ser ut här i Östergötland...ha, ha!

Lisa Christensen sa...

Thérèse: Och storstadslivet finns ju kvar om jag skulle bli trött på strandlivet...

DMH: Nej, det är en helt annan värld :)