16 september 2009

Höstlöften

Sara inspirerade mig att skriva ner mina höstlöften. Och att publicera dem här, inför vittnen, kanske kan få mig att hålla dem.
  • Skriva färdigt! Disciplinera och fokusera.
  • Äta nyttigare (mer fet fisk, grönsaker osv)
  • Baka eget bröd proppat med solrosfrön, linfrön, havregryn och andra nyttigheter. (Ni minns väl "bakmaskinen*" som vi har släpat hit från London, via Seychellerna?)
  • Ösa kärlek över mina älskade (och inte, som ibland, vara kärleksfull i osynlig hemlighet).
  • Vara så bra flickvän, mamma, dotter och vän som möjligt.
  • Läsa mer.
  • Inte ta död på några fler orkidéer.
  • Fixa med alla våra fotoramar och - om jag är riktigt ambitiös - göra album/böcker av alla otaliga bilder.
  • Vila och vänta på bebis nummer två som absolut inte får komma förrän nästa år!
  • Bli lite mer ordningsam.
  • Inte vara så temperamentsfull, utan vara mild och tålmodig.

*som egentligen är en köksmaskin om det ska vara helt riktigt.

13 kommentarer:

♥ Sanna ♥ sa...

Underbar och jag fick inspiration och kommer absolut göra min en lista med mina höst löften..
men du att inte döda fler orkider för mig blir att jag inte får inhandla fler...fattar inte jag gör allt som står men dom dör ändå..hmmm
KRAMISAR sötis!!!

Miss Agda sa...

Oj, det var många löften... Men många mycket bra löften:)
Kramar från mig!

Sara sa...

Lycka till! Svårare än man tror... ;)

Ingela sa...

Jag kan tipsa om ett bröd som inte ens behöver jäsa eller knådas. Vill du ha receptet så kan jag maila dig om du vill vännen!

Varma kramar

Anna sa...

Då får jag väl ta att önska dig lycka till med dina höstlöften ;-)

Lisa Christensen sa...

Sanna: Vad gör vi för fel med våra orkidéer?? Jag tycker också att jag sköter dem enligt konstens alla regler...
Kram

Miss Agda: Nu gäller det bara att hålla dem också! Kramar

Sara: Lycka till, du också!

Ingela: Åh, ja! Ett sådant recept vill jag gärna ha! :) Varma kramar

Anna: Tack!

MAJA: Style & Life by Leia sa...

Alldeles underbara löften enligt min åsikt.

Attans att dina briljanta formuleringar försvunnit ut i rymden...men kanske kommer dom tillbaka....OM det är meningen och då blir kanske blandningen av det nya och det gamla det allra bästa? Kan ju hoppas iaf.

Har vart mycket som hänt här så har vart totalt bloggfrånvarande...men nu är jag tillbaks, bara en begravning på lördag SEN ska jag blicka framåt.

Hoppas vi kan få till nåt snart!

Kramar

M sa...

Har läst din blogg ett tag eftersom jag skall åka till seychellerna och läser att jag hittar om det. Så läser man på expressen.se och känner igen dig. Konstig värld vi lever i när det känns som man känner någon efter att ha läst en blogg.
Varifrån utgick promenaden i ditt inlägg "den sista vandringen"?

tilda - änglamamma till Liam sa...

låter som en riktigt bra höstlista (;
blev faktiskt också lite inspirerad...

Tankevågor sa...

Vilken bra lista! Jag gör jämt listor till allt möjligt...men aldrig har jag gjort en höstlista. Nu blev jag inspirerad jag med att göra en.

Orkidéer har jag aldrig lyckats med...synd för de är ju så vackra.
Ha en bra helg!

MAJA: Style & Life by Leia sa...

Tack för din kommentar gumman! Det var en fin dag även om den var så fel...och nu är det på nåt sätt skönt att den är över...

Ska sätta mig med kalendern å kika igenom vad vi har för planer i veckan så hör jag av mig sen:)

kRAMAR

Mia sa...

åh bra bra löften men du skippa den sista. jag gillar temperament, för mig är det passion och jag finner att killar gillar just det..:)

Lisa Christensen sa...

Maja: Skönt att det är över och hoppas att ni kan se framåt! Kramar

M: Och på sätt och vis känner du väl mig lite grann eftersom du läser en del av mina tankar ;) Turen utgick från Danzil på Mahé. Danzil ligger strax söder om Beau Vallon och Bel Ombre. Trevlig resa!

Tilda: Kul att inspirationen spred sig :)

Londongirl: Nu har jag blomstrande och nyköpta två orkidéer och en i vila. Nu har jag gett mig tusan på att inte ta kål på fler!

Mia: Jaså, jo, jag har misstänkt att de gillar det i smyg, haha! Men jag får alltid höra att jag är så dramatisk och otålig... :)