10 september 2009

God morgon tristess!

Tack för alla era uppmuntrande kommentarer som jag läste i morse! Det och en kram av Julie fick mig på lite bättre humör. Jag vaknade för en dryg timme sedan efter att ha sovit med någon slags tyngd över mig och drömt att jag blivit misshandlad och då och då under nattens lopp vaknat till mörbultad och kommit ihåg... Mitt dokument som är spårlöst försvunnet.
.
Har inte ens druckit kaffe utan omedelbart placerat mig framför mitt monster till laptop och hoppats att dokumentet bara skulle finnas där - som genom ett mirakel - men det gjorde det förstås inte, utan det var samma frågetecken som hånade mig i form av ett så kallat "rescued document". Pffts! Har försökt gå igenom temporära filer, men inte hittat något intressant.
.
Julie är hos mormor (som nu har henne en gång i veckan för att jag ska få skriva) så bortsett från ett ärende i stan kommer denna dag att vigas åt den 3 mars-versionen. Kanske fanns det en mening med att text skulle skäras bort. Kanske ska jag tänka om och finna nya vinklar och kill my darlings eller nåt. Jag har känt att jag fastnat lite i mitt material, men ändå inte vågat ändra för mycket. Men nu kommer jag att känna mig mer ursinnig och skoningslös. Det kanske är bra? Jag intalar mig det i alla fall. Och om mitt material förblir opublicerbart kan jag ju alltid skylla på de där "briljanta raderna" som gick förlorade den 9 september 2009. Men vänta här... 09-09-09!! Det måste förstås vara någon form av konspiration... Eller vad tror ni? Hmmm...
.
Nej, nu ska jag försöka dricka kaffe och bli normal! Återkommer när min hjärna har börjat fungera igen...

2 kommentarer:

Lisa sa...

Oj oj oj, kan inte ens tänka mig hur det känns... Hoppas att det löser sig pa nat sätt, kanske var det pa nat sätt meningen? Usch, lider med dig hur som helst!!

Kram Lisa

Lisa Christensen sa...

Ja, någon mening fanns det kanske. Nu har jag fått ny inspiration av all ilska!
Kram