12 september 2009

Förberedelser...

Just nu är det fullt upp:

  • Städar frenetiskt för att undanröja alla bevis på våra rätta jag (=slarviga) och för att verka vuxna och mogna.

  • Lagar kalops (det är egentligen J som lagar, men han ska visst säga att det är jag som är kock för att jag ska behålla min något tillkämpade husmorsstatus. Men. Det är nästan sant, för det är faktiskt jag som har lärt upp honom i kalopskonst.)

  • Tvättar (om det ska vara helt korrekt är det J som tvättar eftersom jag inte orkar gå fem trappor utan hiss).

  • Köper in för att baka morotskaka (försöker samla på mig cookie points).

  • Badar Julie så att hennes hår inte är friserat med leverpastej och klär henne sedan i Madicken-klänning.

Svärmor är på väg hit från Danmark... Förhoppningsvis hinner vårt hem se välkomnande och inbjudande ut tills hon kommer!

6 kommentarer:

Anna sa...

*ler* verkar som om du (eller din man) har fullt upp ;-)

Ha en underbar kväll

Sara sa...

Ni hinner!

Lisa sa...

Oj oj, svärmors besök! ;) Hoppas ni hann, och att ni far trevligt!!

Kram Lisa

Tankevågor sa...

Visst låter det gott med kalops (urgott föresten, blev jättesugen på det nu!) och morotskaka och visst är det väl fint med ett nystädat hem...
Men jag tror att lilla svärmor bara kommer att ha ögon för sitt underbara, ljuvliga barnbarn! :-)
Kram

tilda - änglamamma till Liam sa...

tack <3

Lisa Christensen sa...

Vi hann nästan, men svärmor hade mest ögon för Julie. Hon undrade om vi alltid hade så välstädat hemma och jag nickade med fingrarna i kors :)