7 september 2009

"Svininfluensan" kom emellan...

Det blev inget skrivandet. Inte ett ord. Planerna kollapsade hastigt när min mamma ringde och meddelade att hon hade fått plötslig frossa, värk i kroppen och 39,2 i feber. Förmodat utbrott av svininfluensan! Det var bara att bege sig in i smittohärden och rädda lilla Julie (och lilla hunden Tilly fick jag med på köpet).
Min mamma fick tamiflu och väntade på provsvar. Vi andra höll andan och min läkare skrev ut tamiflu till mig eftersom jag tillhör riskgruppen. Efter en tids hyperventilerande och en massa katastroftankar kom beskedet: Ingen svininfluensa. Och jag och Julie tycks ha klarat oss utan minsta förkylning.

5 kommentarer:

Millan sa...

Nej men fy! Forstar att du oroade dig med tanke pa att du ar gravid. Vi kanner oss lite oroliga nu eftersom Nils borjar skolan och Sofia dagis inom de narmsta veckorna och svininfluensan har ju i alla fall harjat i bristol over sommaren aven om det ar lugnare just nu. Egentligen oroar jag mig inte sa mycket for sjalva influensan sjalv, men eftersom flera av vara narmsta vanner vantar barn inom nagra veckor sa ar jag orolig att vi skulle lyckas smitta nagon av dem.
kram

Anonym sa...

"Svinigt" värre men samtigt tur i oturen.

Själv är jag hemma med sjuktbarn för andra gången på fyra år. Fler gånger än så har sonen inte varit sjuk under den tiden.
Lite snuva, hosta och en aning feber "lider" det lilla livet av, så inget allvarligt vad det verkar, men det är bättre att ta det osäkra för det osäkra i dessa tider..kanske?

Rickard sa...

Också "svinigt" av mig att inte berätta vem jag är:-)

annai sa...

Jag kan tänka mig att väntan på det beskedet kändes väldigt lång. Skönt att det var goda nyheter och att du och lillan mår bra!

Lisa Christensen sa...

Millan: Att jag är gravid i svininfluensatider är inte kul. Och jag kan inte heller vaccinera mig pga äggallergi. Och Julie har fått dagisplats i oktober...
Skönt att kulminationen verkar vara över i UK!
Kram

Rickard: Skönt att han har hållit sig så frisk! Men man blir mer vaksam nu...

Annai: Ja, nu kan vi pusta ut - tills nästa person i vår närhet hostar...