2 september 2009

Bara jag och min laptop...

En hel skrivardag! Bara jag och min laptop. Julie är hos min mamma idag och jag längtar efter mitt litterära projekt som har fått ligga och damma alltför länge på hårddisken.
Julie sov borta första gången i lördags. Bara jag och J, för första gången på över ett år. Senast vi var barnlösa var i London för över ett år sedan.
Nu hade vi köpt ett helt kilo skalade, okokta jätteräkor som vi skulle marinera i vitlök, chili och citron, steka och frossa på, men... jag glömde att lägga in dem i kylen över natten. Ett kilo räkor! Till spillo...
Men det var underbart att ha en hel kväll och en hel förmiddag bara för oss. Och det var ännu underbarare att hämta en glad Julie på söndageftermiddagen.
Och så idag. Jag ska bara ägna mig åt att skriva, skriva, skriva... Äntligen!

7 kommentarer:

♥ Sanna ♥ sa...

Hoppas att du har haft en underbar dag och att du hunnit med det du ville
Ta hand om dig
KRAM

Karin sa...

Åh vad härligt det låter med en helt egen dag. Jag måste nog se till att jag och Y lämnar Ella till svärmor och gör något mysigt tillsammans någon dag.

Njuuut av dagen och skriv tills pennan glöder (ok, datorn...)!

- Fru Botvidzon - sa...

va härligt ni såg ut att ha bott. en riktig dröm :)

Linalotta sa...

Hoppas att du hade en riktigt bra skrivardag.

Trevlig fredag.
KRAM

MAJA: Style & Life by Leia sa...

Hoppas du har kunnat njuuuuuuuta!!!!!

Kramar

Helena sa...

Vilken härlig dag...hoppas att du fick ner så många ord du ville...
Kramar!

Lisa Christensen sa...

Sanna: Tack för omtanken! Tyvärr blev dagen inte riktigt som jag ville... Kram

Karin: Kan varmt rekommendera barnvakt. Man behöver lite vuxentid :)

Fru Botvidson: Ja, det var underbart! :)

Linalotta: Nja... Kram

Maja: Inte riktigt... ;) Kram

Helena: Inte ett ord, men har i alla fall inte svininfluensa! :) Kram