24 september 2009

En snabb uppdatering medan dottern river huset...

(Jag har varit sjuk - inte i svininfluensan dock - därav min frånvaro.)

Just nu håller Julie på att tömma bokhyllorna, men det är sådant man får betala med om man vill ha några minuters frist att blogga.

Nu är vi åter på egen hand, vi tre. Vi har haft några trevliga dagar med svärmor/mor/farmor (men de senaste dagarna upplevde jag tyvärr i en dimma) och vi har ätit nybakt bröd (inte min förtjänst) och en massa god mat och svärmor - som trots allt ändå är dansk - är chockerad över vårt intag av smör och grädde. Betyder det att man borde vara oroad över sin mättade fett-konsumtion, tro?
.
Annars befinner jag mig i en konstig sinnesstämning. Ena sekunden står jag leende vid spisen eller bakar en äppelkaka. Andra sekunden är jag svartsjuk och dramatisk (dramatisk har jag alltid varit, men aldrig svartsjuk). Dessutom drömmer jag konstigt. I natt var jag i ett Kafkalikt Argentina. Tror ni detta är normala graviditetsåkommor?
.
Nej, nu har Julie tröttnat på att riva bokhyllan så min tid är visst ute... (Vid nästa frist lovar jag att svara på gamla kommentarer!)

5 kommentarer:

Ingela sa...

Det låter som ett klassiskt fall av graviditetshormoner vännen! Nästan som Dr Jekyll & Mr Hyde...

(Svarar dig på mail så snart jag kan)

Varma kramar

tilda - änglamamma till Liam sa...

det låter verkligen som en släng med graviditetshormoner (;

Lisa Christensen sa...

Ingela & Tilda: Ja, men då håller jag kanske inte på att bli galen i alla fall... Puh! ;)
Kramar

Rickard sa...

Du får hälsa din svärmor att det inte är fettet som är problemet utan kolhydraterna. Ja idag så säger experterna så, imorgon säkert något annat:-)

Farmor sa...

Mange andre dejlige ting oplevede jeg under mit ophold i Stockholm, ikke mindst at kunne være sammen med lille Julie og gå lange ture med hende. Ja hun lærte bl.a. at plukke blåbær med sine små fingre.
Misforstå nu ikke, jeg elsker selv fløde, smør og sødmælk, men ville ikke selv kunne tåle det i så store mængder hver dag. Tak for nogle dejlige dage.