22 november 2007

Igår kollapsade England

Jag är inget fotbollsfan, men när man bor i England kan man inte undgå att hänga med i vad som händer vare sig man vill eller inte. När det hördes en elefantduns och tjoande från undervåningen visste man att England hade gjort mål. Därefter följde tystnaden, den långa tystnaden... Tysta minuter för ett engelskt lag som kollapsat. Kroatien - England: 3-2 och här råder landssorg.

På BBC imorse: Nu ska här utredas vad som gick fel! Ska Steve McClaren avskedas? Vad hände egentligen?

Och just det. Sverige gick vidare, men det säger man ingenting om på BBC. Det är engelsk fotboll som gäller här i Storbritannien. På de kanaler vi har visar man inte ens skotska, walesiska eller nordirländska matcher. Men nu tycks hela Storbritannien i alla fall vara ute ur leken.

10 kommentarer:

Basilika sa...

"Please come back Sven-Goran! All is forgiven!" he,he...

Och riktigt ruskigt vader var det igar kvall dessutom. Hua!

Lisa Christensen sa...

Ja, nu lär de ångra sig, ha ha!

Pumita sa...

Jag såg några engelska suportrar på tv imorse och de var flyförbannade! Det var riktig domedagsstämning.

Anonym sa...

Tycker att det är något nästan primitivt och löjligt över fotbollsentusiaster.

Mej gör det inte ett dugg att England åkte ut, dom är ju inte ens något att titta på, i jämförelse med t ex italienarna är dom ju fula som stryk! Ja... det gäller även överreklamerade Beckham..!

Tycker jag i alla fall.

Lisa Christensen sa...

Pumita: Ja, och nu är tränaren sparkad. Engelsmännen har sååå svårt att förstå att de inte är bäst i världen på fotboll (och annat) och blir lika förvånade varje gång :)

Ann: Vaddå... Beckham är väl lite söt ändå :) Men när han inte var med i landslaget var det ju absolut inget att titta på! Du får väl hålla på italienarna (dvs Totti, om han nu är med ;).

Tankevågor sa...

Jag gillar fotboll. Lärde mig tycka om det första gången jag var på en fotbollsmatch i London. Innan dess hade jag nästan varit lite "allergisk" och inte fattat nåt. Men det var en upplevelse att se en match i London!

Nu kan jag tycka att det är lite trist med ett EM utan England. Men det skulle vara roligt om Svennis fick lite upprättelse. Han tog dem i alla fall längre än så här.

Lisa Christensen sa...

Londongirl: Jag har lustigt nog tyckt om fotboll (EM och VM, inte champions league och sånt), men av nån anledning har det slutat intressera mig lika mycket.

Jag var dock på Stamford Stadion i Chelsea en gång och såg Norwich-Chelsea tillsammans med 26 killar som hade släpat med mig! Det var en upplevelse...

Anonym sa...

Han är söt den där Ballack eller vad han nu heter...tysk fotbollspelare är han iallafall.

Lisa Christensen sa...

Eva: Ja, han är också söt och en anledning till att kolla när tyskarna spelar ;)

Anonym sa...

Lisa: Var matchen eller de 26 killarna som var upplevelsen????? Man bara undrar....