15 november 2007

Barnslig igen

Känner mig kreativ igen. Så där så att jag vaknar på natten med idéer. Så där så att jag måste gå runt med anteckningsblock hela tiden. Så där så att jag strör lappar med konstiga ord på omkring mig i lägenheten.

I nästan ett år har jag känt mig stympad, oinspirerad, trött. För första gången i mitt liv har jag erfarit vad det är att vara oinspirerad och jag har undrat om det var mitt nya jag, om jag hade vuxit ifrån kreativiteten, om kreativiteten bara var en barnslig grej, om detta var att bli vuxen. Men nu känner jag hur det börjar komma tillbaka.... Och i så fall vill jag aldrig bli vuxen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter härligt! Tror det är en missuppfattning att man måste vara oinspirerad och fantasilös för att vara en "riktig" vuxen. Tänk på Astrid Lindgren, hon var en fantasifull och kreativ människa hela livet! Undrar var det där trista och torftiga vuxenidealet kommer ifrån? Ju tristare något är ju realistiskare är det, verkar många tro. Varför denna svartsyn? Tänk om det är tvärtom! Att det roliga och spännande är realistiskt!

Anonym sa...

Åh, låter härligt, härligt! Du måste berätta mer sen!

Lisa Christensen sa...

Eva: Jag skulle också vilja ändra på den där synen. Jag tror att man kan leva i det där andra livet, men man behöver strukturera om i sina tankar.

Ann: Det ÄR verkligen så härligt! Som en befrielse. Ska berätta mer sen - och det får du också göra... :)

Det Mörka Hotet sa...

Visst är det härligt med blandmissbruk?! Själv blandar jag gärna whisky och sömntabletter men polisen brukar klaga när jag kör mot enkelriktat - löjligt!


DMH/Samuel

Lisa Christensen sa...

Det där låter lite farligt... Men jag förstår att du måste leva upp till ditt namn :)

Anne sa...

så skönt! anteckningsblock i sängen är ett måste.

Lisa Christensen sa...

Ja, för det är ofta på natten man kommer på idéer. Oftast tänker jag att jag säkert kommer ihåg till morgondagen, men det gör man ju aldrig om man inte skriver ner...