5 oktober 2007

Privat inför publik?

Jag måste erkänna att jag har missat Alex Shulman-hysterin även om jag såklart noterat hans existens och blogg i periferin. Men när han nyligen avgick som bloggare började man ju undra vad man hade missat. Blev tvungen att göra bot och läsa hans krönika istället. Den var väl som krönikor är mest, men en sak som jag undrar över: Han skriver om hur hans fru kissar i hans närvaro och hur det irriterar honom och jag antar att han menar att vissa saker är alltför privata och inte behöver delas. Så varför dela det med resten av världen? Är det inte lite utelämnande att beskriva sin frus toalettvanor i en av Sveriges största tidningar med motiveringen att man vill ha lite privatliv?

Hursomhelst. Det där vi:andet som Shulman också skriver om har jag nog själv gått på. Inte så att jag svarar i Js telefon utan lov, men jag märker att jag har blivit en sådan där irriterande människa som talar i vi-form. Hur botar man sånt? Vi har till och med en gemensam mail, men bara för gemensamma mail. Så som att vi har flyttat, vi reser till Danmark den och den tiden. Hmmm.... Vi... Men! Jag går i alla fall inte runt i Js kläder.

7 kommentarer:

Pumita sa...

Schulman gör allt för att få lite uppmärksamhet... Tänk om han skulle använda sin energi till något mer konstruktivt. Men men, för mig tillhör han kategorin ICCL = I couldn´t care less.

Ha en skön helg!

Tankevågor sa...

Ha, ha, du har en poäng där! ;-)

Men jag gjorde också som du, kollade in varför det blev sånt hallå när han skulle sluta blogga. Hade inte heller följt hans blogg.

Lisa Christensen sa...

Pumita: Ja, det verkar tyvärr så... Trevlig helg!

Londongirl: Man var ju tvungen att kolla vad det var som orsakade sådana rubriker i Sverige... :)

Miss Marie sa...

Jag tror Schulman lamnade bort sitt privatliv ett bra tag sen! Den familjen skriver verkligen om allt, och jag forstar inte varfor folk vill lasa det! Och kronikan om hans frus kissvanor... ja, vad kan man saga! Haller med pumita: ICCL!

Lisa Christensen sa...

Marie: Han verkar inte ha mycket till privatliv kvar. Han har väl sålt ut sig själv (och sin familj) för uppmärksamhet. Verkar lite tragiskt och desperat i så fall...

christel sa...

Det där med vi irriterar jag mig också på! Och samma sak på folk som frågar; vad gör ni ikväll osv, bara för att man är tillsammans sitter man ju inte ihop och gör inte allt med varandra! Men det är inte så farligt egentligen, men jag brukar försöka undriva fråga så.

Lisa Christensen sa...

Christel: Skäms lite när jag viar och jag har inte ens tänkt på det där med att nia (i flertal). Det vet jag inte om jag gör... hmmm... Ska passa mig för det också.