4 oktober 2007

Med humor i backspegeln

Det är ungefär en vecka sedan svärföräldrarna åkte hem och en vecka är väl nog för att man ska kunna se humoristiskt på det hela. De flesta tråkiga incidenter mognar ju ändå till komiska anekdoter med tiden, eller hur? Incidenten syftar förstås inte på besöket i sig som var ovärderligt (kan avslöja att det inte har hänt så där jättejättemycket på renoveringsfronten sedan de for). Men som Js far påpekade var det tur att J hade skaffat hemförsäkring innan föräldrarna kom...

Vi hade arbetat hårt. J och Js far hade lagt en massa golvplankor, och jag och Js mamma hade shoppat i Camden. Men slutet av vårt renoveringsmaraton liknade något av en fars. När vi skulle proppa in gamla engelska heltäckningsmattor i svarta sopsäckar råkade Js mamma slinta med handen och jag fick ett knytnäveslag i ögat och var tvungen att åka in till akuten. Medan J följde med till sjukhuset råkade Js pappa borra sönder ett vattenrör (ja, även solen har sina fläckar). Som tur var hade vi en ny hemföräkring så en rörmockare kom ut innan det började regna ner till grannen, åt mina jordnötskakor, fixade röret och hade sönder vår varmvattenberedare istället.

Ja, kära vänner, äventyren kring vår flytt/renovering fortsätter...

Sa jag förresten att Js mountainbike blev stulen när vi flyttade? Igår fick jag ett samtal från polisen. Cykeln är funnen intakt, tjuven gripen och J kan hämta cykeln på stationen.

Lite drama är ok - så länge det slutar gott.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Känns som lite väl mycket dramatik....

Lisa Christensen sa...

Måste faktiskt hålla med dig när jag själv tänker igenom allt som har hänt (både det som står på bloggen och det censurerade). Jag har fått nog av dramatik nu...

Anonym sa...

En smocka av svärmor med knytnäven och sönderborrat vattenrör...ja, du får se till att ha försäkringar!

Lisa Christensen sa...

Ja, man måste tydligen försäkra sig mot allt...
Vi hörs på tel lite senare. Kram!