1 oktober 2007

London i regn

Det regnar utanför. Sådana där droppar som nästan regnar horisontellt i blåsten. De där höstiga, regniga londondagarna börjar komma allt oftare nu. Vi har mest varit inne och renoverat, haft besök av vänner och ordnat middagar mellan allt hamrande. Det börjar verkligen kännas som hemma nu, så där mysigt hemma i höstrugget.

Och London i regn är faktiskt ganska charmerande när man har ett hem.

Även fastän jag bor i London har jag varit dåligt på att utnyttja stan. Först på grund av pengabrist och sedan på grund av jag-vet-inte-vad. Men nu har jag äntligen gjort en Londonsak. Sett Mamma Mia. Den var mycket underhållande och humoristisk. De hade verkligen vävt samman storyn och musiken på ett bra sett. Kände mig riktigt svensk när jag satt där. Inte bara för att det var Abba-kväll utan för att det där med att kolla/lyssna på Mamma Mia känns som något av det svenskaste man kan göra i London.

Nej, nu måste jag tillbaka till renoveringen. Bloggeriet och skriveriet blir lidande av allt jobb med lägenheten, men det är också skönt att bara vara praktisk och göra en massa fysiskt jobb. Framför allt är det skönt med en paus från alla tankar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

På hösten har man lust att boa in sig och mysa till det hemma och på våren har man lust att bryta upp och resa. Så är det iallafall för mig. Och ja, visst känns det bra att varva praktiska sysslor med mentala, man kan inte bara hålla på med det ena. Själv ska jag snart vara praktisk och täta fönstrena i min dragiga lägenhet...

Lisa Christensen sa...

Precis så känner jag det nu. Vill bara boa. Speciellt när det är höstrusk utanför. Det har varit sådana där dagar som aldrig riktigt ljusnar. Jag kan hjälpa dig att täta fönster när jag kommer till Sverige. Kram!