26 oktober 2007

Det här har jag lämnat



Det här obeskrivligt vackra har jag lämnat. Jag går yr och lycklig på min stadsvandring. Staden känns liten - nästan pluttig - och behändig. Och man kan allt. Man vet hur saker och ting förhåller sig till varandra, man kan genvägar, omvägar, vackra stråk och fula gator. Om fyra dagar är jag i en stad som är hemma, som man kan tappa bort sig i, som man fortfarande upptäcker, som man ännu inte helt kan.

Götgatsbacken



Uppe på söders höjder

Gamla Stan




Det här har jag lämnat...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är Stockholm vacker!? Det börjar se mer och mer ut som att även jag kommer att lämna staden inom 1 år eller så, men vad jag inte vet är hur jag ska kunna göra det. Stockholm är ju Stockholm! :(

Anonym sa...

Fina bilder förresten!

Lisa Christensen sa...

Tack :) Det är verkligen en svår stad att lämna, mycket svårare än jag hade trott. Jag har lämnat den förr utan djupare sorg. Det har konstigt nog blivit svårare med tiden...

Sara sa...

Vilka vackra bilder du tar! Stockholm är verkligen en av europas allra vackraste städer!

Anna Malaga sa...

Vackert! Stockholm är väldigt speciellt, med en helt egen känsla och stämning. Stiligt, högdraget, charmigt och ombonat pâ en gâng.
Snygga bilder!

Lisa Christensen sa...

Sara: Tack! Håller med. Har först insett det på senare år, när jag har bott i andra städer.

Anna Malaga: Tack! Det är verkligen så; både högdraget och ombonat, varmt inne - kallt ute. En stämningsfull stad som skiftar utseende med årstiderna.

Pumita sa...

Jättefina Stockholmsbilder! Hur kunde du lämna allt det där? ;)

Tankevågor sa...

Fantastiskt fina bilder från Stockholm! Visst är det vackert i den här staden. Jag älskar att gå längs Stockholms alla vatten, antingen det är kajerna med båtar eller stränder med mer natur inpå.
Varje gång jag varit i London och kommer hem igen så tycker jag som du att stan känns liten men på ett positivt sätt.

Lisa Christensen sa...

Pumita: Kul att du gillade bilderna! Jag hoppas att stan finns kvar för mig någon gång i framtiden... :)

Londongirl: Tack! Det är allt vatten som gör Stockholm så oerhört vackert tycker jag. Älskar att promenera runt i stan. I skuggan av London har jag kommit att uppskatta Stockholm mycket mer.

Tankevågor sa...

En fråga: Nu är jag snart på väg till London igen och har fått ett uppdrag att hitta Fair Trade tillverkade baby/barnkläder. Vet du var jag kan hitta såna?

Lisa Christensen sa...

Londongirl: Kan tyvärr inte komma på var man kan finna det, men ska höra om det är nån som vet.