11 februari 2009

Saker som inte händer så ofta i Sverige:

  • Du vaknar upp, går sömndrucken ut till toaletten och inser att toaletten under natten har transformerats till ett svart, levande monster - ett tunt lager myror täcker hela sitsen.

  • Du sitter i godan ro och ammar på övervåningen då du plötsligt tittar ut genom fönstret och upptäcker att det sitter en man i palmträdet utanför fönstret. Han håller på att plocka grannens kokosnötter.

  • Du ska tvätta och häller i tvättmedel i facket då du ser en kackerlacka försvinna ner i sköljmedelssektionen och landa mjukt i din smutstvätt.

  • Du tycker att det är kallt att bada när vattnet "bara" är 25 grader.

  • Du fryser för att det är 26,4 grader i luften.

  • Du kan gå runt i bikini och flip flop en hel dag och ändå tycka att det är för varmt.

  • Du ser upp för fallande kokosnötter när du väljer strandplats.

10 kommentarer:

Ingela sa...

Hi hi...nej jag vågar hålla med att det där inte händer i Sverige. (trist!)

Kramar

Mia sa...

Som jag sa, något mer exotiskt därborta. Akta dig för kokosnötterna dock - de är ju supertunga, tänk o få en sån i huvudet! Aj!

Kram Mia

PS. Fortf nyfiken på hur du hamnade där!

Sara sa...

Bikiniklimatet och kokosnötterna får väl väga upp monsterinsekterna! ;)

Lisa Christensen sa...

Ingela: Nej, det är inte som i Sverige. Ibland älskar man det och ibland blir man tokig. Framför allt myrorna driver mig till vansinne!

Mia: Ja, det låter komiskt att få en kokosnöt i huvudet, men det är faktiskt en verklig fara här.
Kram

Sara: När solen skiner och vattnet är ljummet och kristallklart är allt förlåtet! ;)

Miss Marie sa...

Gud vad äckligt! ALla småkryp är skälet till att jag aldrig skulle kunna bo på en paradisö! Jag avskyr allt vad småkryp heter, och att ha dom runt hela toasitsen... fyyyy! Och kackerlacka i tvättmaskinen.... bläää! Idag avundas jag dig inte, men det ändras nog vid nästa inlägg när du visar paradisbilder! :D

Anonym sa...

Hahahaha, underbart inlägg!
Kan jag få "låna" det? Och länka till din blogg....
Snäääälla.

Lisa Christensen sa...

Marie: Haha! Man vänjer sig vid det mesta. Ödlor osv har jag kommit över, men myrorna... De driver mig till vansinne. Fast de ska inte få ta makten och stoppa mig från att njuta ;)

Anna: Kul att du gillade mitt inlägg! Och ja, du kan låna det :)

sof sa...

när jag en sommar bodde i en liten stuga ute i skärgården hade jag hela badrumslampan full med myror. några modiga myror letade sej ibland ut därifrån o kunde då hittas på toalettstolen eller runt handfatet.jag hade dock aldrig några kackerlackor bland tvätten! o någon större fara för fallande kokosnötter på stranden var det inte heller.

Lisa Christensen sa...

Jaså, myrinvasion även i Sverige... :)

sof sa...

haha, jaa! fast jag får för mej att det skulle kännas mer exotiskt på seychellerna. eller har du bott där så pass länge att du inte upplever sådana saker som lite små charmiga längre?