8 februari 2009

Michael Adams

Igår besökte vi Michael Adams, en känd konstnär på Seychellerna som har sin konst på självaste Buckingham Palace! J hade berättat för Michaels fru att jag tecknar och då hade hon svarat att hennes man kunde titta på mina bilder. Jag blev lite förskräckt, men när vi kom på besök igår hade han i alla fall glömt det. Förskräckelsen pöste ihop till ett uns av besvikelse. Det hade ju varit liiite kul att få en konstnärsblick på sina bilder när man har chansen... även om jag inte har några större ambitioner med mitt tecknande. Jag känner ingen press på att vara "bra". (Det hade varit en helt annat sak om det gällde mitt skrivande...)

Färger, färger - precis som Seychellerna.

Michael Adams lever upp till konceptet konstnär på Seychellerna och sitter i sin rufsiga trädgård och målar.

Familjens trädgård är en fantastisk labyrint av gigantiska träd. En massa hundar och katter springer omkring och här och där kan man måla, grilla eller plocka kokosnötter. Det är underbart, trasselsuddigt och djungellikt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har 2 fantastiska bilder av M.A hemma!
Löp o köp, du ångrar dig inte!!!

Håkan

Mia sa...

Snubblade in här och wow! Läser konstvetenskap så inlägget var extra spännande men hur spännande är det inte att man hamnar på Seychellerna av alla ställen! Så exotiskt. Hur hamnade du där exakt? Om jag får vara nyfiken.

Kram mia

Pumita sa...

Vilka läckra färger! Skulle mycket väl kunna tänka mig att äga en sån...

Lisa Christensen sa...

Håkan: Så har du tagit med dig en bit av Seychellerna hem ;)

Mia: Jag bodde i London med min danske kæreste. Vi var så trötta på London (vilket påstås vara nästintill omöjligt, men det var det inte för oss). Vi bestämde oss för att rymma och han sökte jobb i Singapore, Cayman Island och Seychellerna. Seychellerna låg högst på vår topplista och när han fick jobbet var det bara "Ja tack!" och på den vägen är det...
Kram

Pumita: Ja, visst är hans konst färgsprakande!