19 februari 2009

Regnsäkert?

Det sägs att man inte har varit på Seychellerna förrän man har varit på ön La Digue. Så jag har alltså fortfarande inte varit på Seychellerna, men planerar att åka dit inom den närmaste framtiden. Problemet är bara att regnperioden inte riktigt tycks att lagt ner sin verksamhet för den här säsongen.
Och jag har ingen lust att se "det verkliga" Seychellerna regna bort. För jag vill bada på en av världens mest fotograferade strand, ni vet en sådan där reklamstrand där modeller fotograferas (inga övriga jämförelser!). Då måste vistelsen alltså vara rain proof. Det absoluta Seychellerna måste upplevas i solljus. Speciellt om J (via kontakter) lyckas ordna budgetboende på den där femstjärniga resorten.
Å andra sidan är det kanske inte helt fel att sitta inne i skydd för regnet om man gör det femstjärnigt?

2 kommentarer:

Karin sa...

Åh, jag har varit där, jag har tagit foton på den stranden, jag har glömt mina dyra Oakley-solglasögon i en cykelkorg där... :( Det var fantastiskt vackert, precis som man drömmer om att en paradisstrand ska se ut!

Lisa Christensen sa...

Åh, jag måste verkligen åka dit! Många stränder här är ju paradisiskt vacker, men den ska visst vara något alldeles extra!