18 februari 2009

Imse vimse spindel...

När man ska ta steget från altanen ut i trädgården kan det hända att man går in i den här... Dessa decimeterstora spindlar har vävt sina nät lite här och var omkring huset. Nyligen blockerade de ingången till garageuppfarten, men det märkte inte J förrän han gick in i nätet.
Det är alltså inte bara söta kissemissar som bor på vår tomt. En bikupa har också slagit sig ner framför våra bananträd så att vi inte kommer åt dem. I helgen stack de J. Jag hörde honom skrika och såg honom springa med en ilsken bisvärm efter sig.
Pappalångben och svenska getingar ter sig tämligen väluppfostrade i jämförelse...

6 kommentarer:

Ingela sa...

Bläääää!! Jag hatar spindlar och tycker de är jätteäckliga!

Kramar

Pumita sa...

Jag är inte rädd för spindlar men den där vill jag inte dela bostad med! Blääk!

Sara sa...

Hjälp! Jag är skiträdd. fånigt, men jag kan inte hjälpa det...

Lisa Christensen sa...

Jag har spindelfobi så detta är rena rama (skräck-)terapin för mig, haha!

Thérèse sa...

Blä , jag gillar verkligen inte spindlar.

Anonym sa...

OMG, jag skulle nog ha dött!!!