13 februari 2009

Alla hjärtans dag

Så var det alla hjärtans dag imorgon. Inspirerad av Thérèse blev jag också tvungen att skriva ett inlägg.
.
J och jag tar det mest som en ursäkt för att äta. Vi har köpt ett kilo hallon och planerar nu en orgie i desserter.
.
Annars tycker jag att 14 februari är något överskattat. När man är singel är det bara blä för man känner sig singligast i världen och alla andra är par och perfekta och man känner sig misslyckad och i skolan kunde man kanske få tröstpriset - en gul nejlika (från bästisen).
.
När man just har inlett en relation och den där dagen kommer alldeles för tidigt i relationen är det också vånda: Ska jag köpa något åt honom? Men tänk om inte han köper något åt mig och så tror han att jag vill gifta mig och skaffa fyra barn med honom och så fattar han ju att jag är superkär när han visst är cool och bara lagomintresserad...
.
Eller om man har kommit ännu längre in i relationen och den där dagen kommer och så ska man få veta hur bra pojkvän man har. Va?! Inga blommor? Alla andras pojkvänner ger ju blommor... Prestationsångest!
.
Bäst att bojkotta. Jag föredrar att fira våra egna personliga minnesmärken på anonyma dagar som betyder mer för oss, inte att fira i massproducerat format. (Även om jag i början av vår relation hävdade att 14/2 var en stoor dag i Sverige, men nu behöver jag inte längre några bevis.)
.
Men om man befinner sig på Seychellerna - smekmånadsparadiset - och inte vill bojkotta kan man få en middag med tända ljus, övernattning och frukostbuffé på Fisherman's Cove för 2500 kr. Då får man också matchande outfit.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket UNDERBART inlägg!!! ååå jag vill bara sätta mig på ett plat å flyga bort! tänk va häftigt, men man had einte klarat sig utan jobb, men ibland vill man bara bort!
skulle GÄRNA åka sm ni gjort!
mycket bra blogg!
ta hand omer !
kram

Anonym sa...

Många dunderkramar till er på Alla Hjärtans dag!!!

sof sa...

par i matchande outfits, finns det något värre? får mej att tänka på husvagnssemestrar o likadana träningsoveraller... huuu, min stora skräck! (husvagnssemestrar är säkert jättetrevligt om man gillar det, men skippa matchningen:) )en orgie i desserter låter mer som min grej! du har verkligen prickat in känslorna runt den här dagen perfekt!

Anonym sa...

tycker bloggen är underbar så!!!!
ha en riktigt trevlig alla hjärtans dag!
kram

Anonym sa...

Haha, härligt inlägg! Vi ska dricka rosa skumpa ikväll och kräma i oss mat, mer än så är inte planerat. Jag menar, jag tycker om honom lika mycket alla andra dagar också liksom. (Kanske skulle man fira alla hjärtans dag varje dag..?)

Fast det klart, får jag inte någonting alls idag så kommer jag bli lite besviken om jag ska vara helt ärlig...

Jag är väldigt nyfiken på hur den där matchande outfiten ser ut måste jag tillägga..!

Ingela sa...

Kramar från oss till er! :-)

Mia sa...

Håller med. Tycker det är knäppt att vi måste ha en speciell dag för att haspla ur oss att vi älskar våra nära och kära men man kan ju ta det för vad det är - och mysa till det lite extra.

Nej du vad gäller beskrivningar så kan jag bara hålla med. Huh!

Kram Mia

Thérèse sa...

Som du förstår håller jag med. Instämmer med Sof att matchande outfits ger lite husvagnssemesterkänsla , samma träningsoveraller från Ellos... Vilka fördomar jag har. Fast en ursäkt att laga en god middag med efterätt är alltid trevligt. Hoppas ni har haft en bra dag.

Karin sa...

Hittade hit via Parislisa - såg din kommentar om Seychellerna och klickade genast hit. Var på Seychellerna för några år sedan, vann en tävlig och fick bo på superlyxiga Denis Island en vecka och sen var jag på Mahé och Praslin också. Fantastiskt ställe att semestra på, nu ska jag läsa in mig på hur det är att bo där också!

Miss Marie sa...

jag tar gärna alla dagar jag kan för att få ösa lite extra kärlek över mina nära och få lite kärlek öst över mig! :)

tycker att folk generellt fokuserar alldeles för mycket på par på alla hjärtans dag, jag tycker att familj o kompisar ska få minst lika mycket kärlek då!

Millan sa...

Ja jag haller med! Faktum ar att jag tror att Alla Hjartans Dag ar en dag fylld av angest for manga. Ingen hojdardag alls... Vi har aldrig firat nagot namnvart. Ben brukar laga mat at mig eftersom jag nastan alltid ar den som lagar i vanliga fall. En ratt mysig och lagom romantisk tradition! kram

Anonym sa...

Hej! Vad kul att du hittat in till mig! Later som om ni har det alldeles underbart pa Seychellerna. Har läst runt lite pa bloggen och här bilr jag definitivt kvar!

Ha en härlig söndagskväll!

Mia sa...

En orgie i dessert låter ju inte helt fel! Ja man får ta dan för vad den är och kärlek gäller väl all kärlek? Det tycker jag iaf.

Stor kram Mia

Farmor sa...

Valentins dag er vel noget forretningsverdenen har fundet på. Jeg synes det vigtigste er, at man i det daglige værdsætter hinanden med opmærksomhed, omsorg, respekt og kærlighed. Og giver plads til hinandens forskelligheder. Men også i ny og næ køber en blomst eller anden påskønnelse.
Kram fra mor og svigermor

Tankevågor sa...

I Finland kallar man den här dagen för Vändagen. Det tycker jag är fint. Men annars håller jag fullständigt med lilla farmor/svigermor här ovan....att man ska tänka på varandra i vardagen och visa sin kärlek och uppskattning.

Lisa Christensen sa...

Tack så mycket för era intressanta kommentarer! Skulle helst vilja svara er alla individuellt, men jag hinner tyvärr inte just nu.... :(

Hoppas att ni hade en fin alla hjärtans dag utan matchande outfits!

Vi hade en katastrofdag (blev osams, sen sams igen, J blev stucken av ett bi och kvällen slutade med en fiaskoartad, bränd och upp-och-ner-vänd hallonpaj...), men det gör inget!

Blondiie, Karin & Lisa (och alla andra nytillkomna läsare): Välkomna hit! Jätteroligt att ni kikade in.
Denis Island... oh, dit skulle jag gärna vilja åka, men det får bli när jag är rik och berömd, haha!