2 januari 2009

Lättja...

2009 har hittills varit ett lättjefullt år. Det har regnat utanför, riktigt öst ner, så dånande att man vaknar på natten. Tvätten på verandan hänger på tork i omgångar efter att den gång på gång sköljs med regnvatten.
.
Vi har mest suttit hemma och tittat på den danska serien Klovn. (Hysteriskt rolig! Det är möjligt att man behöver vissa danska referensramar, men annars tycker jag att svt omedelbums bör köpa in den!)
.
Vi har också bakat bröd, banankaka, pizza (världens godaste och enklaste efter improvisation) och antingen är det något fel på vågen eller så är jag gravid igen - med två bananklasar enligt J.
.
Nyårsafton var stillsam; bara vi tre. Hummer till förrätt, oxfilé till huvudrätt och banankaka med hallonglass, hasselnötsglass, grädde, ananas och bananer till efterrätt (igen!).
.
Det var inte mycket nyårsraketer, det enda jag såg var en långsam och stum lysbomb i rött som gled över himlen. Mer än så behövde jag inte då 2008 omärkligt övergick i 2009.
.
Annars börjar det nästan bli lite för mycket la dolce vita för mig. Jag ska bara avsluta banankakan...

5 kommentarer:

Miss Marie sa...

jag tycker du ska njuta av la dolce vita, det är du förtjänt av! :)

Anonym sa...

Njut så mycket det går och ladda batterierna!
Låter härligt att slippa nyårsraketerna. Det har blivit lite lugnare med smällarna här i Stockholmsområdet som tur är, tror folk har fått nog av alla olyckor, skräckslagna djur och gifterna i miljön. Skönt för Tilly och andra hundar!

Ingela sa...

Ja njut så mycket du kan, det är du verkligen värd efter allt slit!

Kramar

Lisa Christensen sa...

Ja, jo... jag borde kanske passa på att njuta, men det har varit lite mycket av det goda ;)

Anonym sa...

Jag har också varit på Seychellerna. Längtar dit.
Vill du veta mer om mig:
solgranhav@hotmail.com
Hälsningar
Monika