15 januari 2009

Utkast...

Jag försöker skriva ett inlägg. Jag har försökt i flera dagar nu, mellan blöjbyten och matningar och lekar med bläckfiskar och prassliga saker och saker som plingar och bitringar och nattningsförsök. Några rader på en massa idéer och sedan avbrott och jag börjar på ett nytt inlägg om hur det är att vara expat på Seychellerna, men hinner i princip bara skriva den raden och sedan har den automatiskt sparats bland alla utkast till inlägg.
.
Med solluckor i regnperioden hinns det med lite grillfest och badning och när himlen blir mörk och tung och stänger in oss i huset finns det en massa ord som skulle vilja in i min dator, fingrar som vill knappa på tangenter, men jag hinner inte för min första och största prioritering i livet är en liten flicka som ligger på en aktivitetsmatta och ler lockande (eller skriker uppfordrande) och vill leka/äta.
.
Så näe, det gick visst inte den här gången heller ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Pa pricken som har!!!!
VILL VILL skriva, men tiden mellan ammningen agnas at dammsugning/matlagning/lek med Silvia/handling et.c.
Nu ska jag susa till marknaden!

Anonym sa...

Det låter ändå som du har det alldeles förträffligt fast du inte hinner skriva så mycket som du vill ;)

Lisa Christensen sa...

www.silvia.blogg.se: Haha, det är inte lätt att vara småbarnsmamma!

Veronica: Jag vet, jag borde inte klaga... ;)