19 oktober 2009

Voila! Mina första baguetter!

J säger att han inte förstår vad de menar när de pratar om att gravida har humörsvängningar. Detta efter att jag just har hållit på att kollapsa över att mina nybakta baguetter som jag har slavat med i två dagar inte hade rätt färg och tillräckligt stora luftbubblor, till att sedan hux flux helt ändra kurs och utnämna dem till det bästa bröd jag någonsin har bakat! Det omdömet kom efter att J trugat i mig en bit med smält smör på. Hade lilla jag verkligen åstadkommit detta? Jag var stolt (och förmodligen irriterande pompös) hela dagen igår.
.
Men puh, vilket jobb det blir att fortsätta ligga på topp! Och jag som har högtflygande planer om ett ännu mer avancerat bröd: Valnötsbröd gjort på surdeg. Det tar visst sex dagar att få färdigt...

2 kommentarer:

Farmor sa...

Hvad jeg tænkte, da jeg så billedet før teksten, skal jeg undlade at mangfoldiggøre. Men bon appetit, for med alt det arbejde, skulle baguetterne da gerne være gode. Får vi en smagsprøve næste gang vi ses?

Lisa Christensen sa...

Farmor/svärmor: Absolut, det blir varma baguetter nästa gång ni kommer hit! :)