19 oktober 2009

Första dagen!

Julie är van vid långa sovmornar med mig, att ligga och mysa en lång stund i sängen, äta frukost i en evighet och gå runt i pyjamas till långt in på förmiddagen. Idag var det väckning kl. 06.45, vilket hon inte var helt med på, dusch med pappa och en förvirring så stor att hon inte ens hann protestera. Nyaste kläderna på och sedan frukostera.
.
Så var hon dagisklar. Fast det heter visst inte dagis längre. Förskola ska det vara. Vi är inte alls oroliga över att hon inte ska trivas eftersom hon är mycket social. Julie var i alla fall riktigt glad när jag vinkade av henne och J (som sköter inskolningen). Hon liknade en liten nalle, inpacketerad i pälsmössa och luddig jacka.
.
Första dagen på förskolan idag. Min bebis har blivit en stor flicka! Jag återkommer med rapport om hur det gick...

2 kommentarer:

Ingela sa...

Det kommer gå jättebra, det är jag helt övertygad om! Visst känns det som att ens lilla tjej plötsligt blir stor? :-)

Varma kramar

Farmor sa...

Ja, lille Julie er blevet stor, når hun er startet i dagis eller vuggestue, som det hedder i DK. Men vi tror hun kommer til at elske det og glæder os til at høre, hvordan det gik den første dag og fremover.