16 oktober 2009

Kl. 05:30 och redan gigantiskt förolämpad...

Klockan är 08.15 och Julie sover - middag. Efter ha skämts bort med sovmornar till nio-tio väckte den ljuvliga älsklingen oss kl. 04.20 imorse. Efter en timmes sövningsförsök var det bara att gå upp.
.
Men så hann vi i alla fall njuta av en mysig frukostbuffé tillsammans (även om J hällde fil i kaffet). Och just som man sitter där helt oförberedd i mörkret, med levande ljus och dricker sitt morgonkaffe frågar J mig nyvaket:
.
"När vägde du dig sist?"
"Eh, va? För tre dagar sedan eller något, när vi båda vägde oss. Vaddåra?"
"Nej, du ser bara så gigantisk* ut", säger han. Helt oskyldigt. "Jag menar det är ju 13 veckor kvar. Hur ska du se ut i januari?"
"Gigantisk??!"
"Men, skatt, det är ju en komplimang!"
.
Ja, så började min dag. God morgon!
.
*Jag återkommer med bild, så kan ni själva avgöra.

7 kommentarer:

Ingela sa...

Haha! Vilken kommentar :-) Skulle tro att jag nog fortfarande väger mer än du trots att jag inte är gravid. Så ät på, för din bebis och din skull vännen.

varma kramar

Lisa Christensen sa...

Ja, han vet hur man ska smickra en tjej! ;) Men det finns ingen risk att jag tar åt mig på riktigt. Jag gör mitt bästa för att bli en gigant, haha!

Varma kramar

mie sa...

Min sambo bräcker J hundra gånger om. Jag, 7 månader gravid och massa mage

han: du ser ut som barbapappa
jag: eh...schysst
han: ja, du är ju inte rosa alltså
jag: eh..nej det fattade jag också
han: ...
jag: suckar

3 veckor efter förlossningen och jag är glad över att ha kommit i mina jeans igen (även om det hängde en massa mage över kanten)

jag: hurra, jag kommer i mina jeans!
han: ja du är precis som barbapappa
jag: men snälla B, förstod du inte förra gången att den "komplimangen" inte gick hem?
han: ?
jag: suckar

Tankevågor sa...

I det här läget är det bara att LE åt en sån kommentar eller hur? Den här gången ska ni ju ha en knubbis och stor bebis ju! ;-)
Sköt om er!
Kram

Lisa Christensen sa...

Mie: Haha! Ja, J hamnar nästan i lä... Men hur kan de vara så omedvetna om vad vi vill höra? Nu har J i och för sig försökt med damage control och säger att jag är världens vackraste och eftersom jag är så smal ser jag tjock ut. Förstår inte riktigt logiken smal=tjock...

Londongirl: Ja, jag är faktiskt gärna en tjockis bara jag lyckas producera en knubbis :)
Kram

ullrika sa...

haha! en sån här korrespondans hade aldrig kunnat utspela sig hos oss...!! maken värnar familjen nämligen :D

Lisa Christensen sa...

Ullisen: Haha! Här är det ingen fara. Efter att ha fått en prematur bryr jag mig inte om ifall jag går upp 30 kg i vikt - bara jag får ett friskt och fullgånget barn! :)