7 december 2007

Ett annat London

Det finns nästan inget som kan renovera ens slitna bild av London som besök från Sverige. Helt plötsligt blir allt till en reklamfilm. Vi tar en kaffe på Starbucks medan julmusiken spelar i bakgrunden och det känns nytt. Vi shoppar i billiga affärer och jag är förundrad över hur mycket man kan fynda. Genom en besökares ögon blir allt genast av-automatiserat.

Min mamma är här och förstår inte varför jag längtar tillbaka till Sverige när jag bor i London. Och just i det ögonblicket känns London faktiskt ganska fantastiskt även fast det regnar. Till och med regnet ska vara för det är London.

Förra gången hon kom hit bodde jag i ett sunkigt rum på max 10 kvadratmeter i Fulham, åt mat i sängen (det fanns ju inget kök att sitta i) och hade resväskor som förvaringslådor. Jag är så lycklig över min nya tillvaro och över att äntligen kunna känna att jag har ett riktigt hem!

2 kommentarer:

Miss Marie sa...

Vad roligt med besök, hoppas ni får en bra helg!

Och visst är det så, att man får lite annan synvinkel när någon är på besök!

Lisa Christensen sa...

Tack! Det är så kul att få besök.

Ha en trevlig helg du också!