21 januari 2007

"Rånad"

Igår hade Jakob och jag ettårsjubileum. Vi åt middag på Café Rouge i Highgate Village. Idag har vi varit på Frankrike-mässa vilket förstås gjorde mig till en nostalgisk frankofil igen... Jag stod och drömde framför bilderna på små stenhus med vinrankor och hängmattor i trädgården. Att jag aldrig ska bli avprogrammerad på Frankrike.

Efter vårt lilla besök i pseudofrankrike var det meningen att jag skulle shoppa. När vi sedan skulle tillbaka till bilen var den spårlöst försvunnen! Vi såg oss omkring men det hade gått upp i rök. Då såg Jakob att han av misstag hade pakerat den där det bara var boendeparkering. (Vi tyckte väl att det var för bra för att vara sant med gratis parkering ett stenkast från Oxford Street.) Det var bara att promenera bort till Park Lane för att lösa ut bilen. Det blev nog den dyraste parkering någonsin. £50 för parkeringsboten och £150 för bortbogseringen av bilen fem minuter senare. Allså nästan 3000 kr sammanlagt!! Är det inte att råna människor? En schweizare som råkade ut för samma sak menade att England inte var en demokrati och att i Schweiz, där man röstar igenom allt, skulle detta aldrig kunna ske. Men, men... £200 senare begav vi oss i alla fall hemåt. £200.... tänk vad man skulle kunna använda de pengarna till... En weekend i Paris, kläder, 30 biobesök...

Inga kommentarer: