17 augusti 2010

Sommaren med Sverige

Sommaren har varit Stockholm, Trosa, Sandhamn, Grinda, Dalarö, Stockholm och Stockholm igen. Och så en touch av Danmark i juni. Men mest av allt har det varit en riktig, svensk sommarkliché med jordgubbar och grädde ovanpå det. Skärgården, Skansen, gamla stan, bad, bad, bad, Rosendal och sol.

Jag har agerat turistguide åt J som inte riktigt har semestrat här annat än i form av romantiska helger då han bodde i London och jag i Stockholm. Förrförra sommaren var vi i Sverige, men med Julie på neonatalen och vi som knappt såg solen. Och förra sommaren jobbade J bort så det här var den första svenska semestern för oss som familj.

Jag har funderat mycket på Sverige. Jag har - något motvilligt - njutit av mitt land och av att faktiskt bo här. Det är lätt att förälska sig när solen skiner på Stockholm.

4 kommentarer:

♥ Sanna ♥ sa...

SVerige är fantastiskt, och det är så mkt vackert att se, men förstår din känsla, man vill ha lite av allt..
Kanske ½årsvis ;)
Ta hand om dig och dinfina familj
KRAMISAR

Lisa Christensen sa...

Sverige-Frankrike 50/50 vore kanske perfekt! Fast Sverige 100% känns också ok.

Kramar

Johanna sa...

Att turista där man bor är underskattat. Man upptäcker lätt att det är så mycket man inte sett eller faktiskt vet om.

Det låter som om ni haft en bra sommar!

(Ja, detta är barajagjohanna. Med nystart med ny blogg.)

Lisa Christensen sa...

Ja, Sthlm har så mycket mer än jag visste! Trots att jag är född här.