27 november 2008

Julrea

Åkte genom Victoria idag och där hängde stora banderoller om julrea. Tydligen den största i mannaminne, vilket förmodligen bara innebär att de återgår till priserna som var för några veckor sedan, innan de chockhöjde priserna. (Pringles kostar numera 120 kr på Supa Save. Supa save indeed...)
.
Fram till den 25 december är det hur som helst 50% rea och så har folk förhoppningsvis råd att leka "Finns det några snälla barn här?" om någon månad eller så.
.
Och förresten, brukar inte julrean slå till först efter jul?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Här hemma vankas det också rea redan FÖRE jul eftersom handeln är rädd för att folk, pga finanskris och lågkonjunktur och jag vet inte allt media skrämmer oss med, inte förväntas spendera så mycket pengar på klappar i år.

Fast personligen så deltar jag inte i lågkonjunkturen. Speciellt inte när det gäller julklappar iallafall :)

Kram!

Ingela sa...

Ja jag kan inte annat än instämma med Ann, julrean början innan jul, runt lucia tror jag! Tokigt!

Oj, 120 kr för ett pkt Pringles är DYRT! Hu!

Kram

Det Mörka Hotet sa...

120 kronor för Pringles...!!

Vad kostar då en öl?

Lisa Christensen sa...

Jaså är det så överallt nu i kristider?

En öl... hmmm, dricker ju inte, men har för mig att det var Café Opera-priser när J nämnde vad det höjts till. Men de brygger öl här (något av de få ting de faktiskt producerar själva), så det borde inte vara alltför ruinerande. Tycker man.

Kram