5 november 2008

Good Morning America!

Bilden är hämtad härifrån.

Så vaknar man lagom till att McCain slänger in handuken och bjuds på Obamas segertal till frukost. En inte helt fel start på dagen. Julie ligger på aktivitetsmattan, medan CNN rullar i bakgrunden.

När J var och hälsade på i Sverige sist satt jag och ammade dygnet runt till kandidaternas Acceptence Speach på CNN. Senare på natten, då jag satt som en zombie och pumpade ut mjölk, frågade jag J på fullaste allvar:

"Är republikanerna för amning?" (Man märker var mina prioriteringar i livet låg vid den tidpunkten...)

J tittade på mig som jag var en galning. "Vad menar du?"

Smått irriterad upprepade jag min fråga, tyckte att den var helt logisk. Hur kunde han inte hänga med i mina invecklade resonemang? Men när jag hade hört min egen fråga för andra gången insåg jag vad jag sa. "Äsch, glöm det!" avslutade jag och återgick till mitt pumpande.

(Börjar förstå det där med "gröt i hjärnan" av amning.)

Anyway. Idag får jag lite mer sömn (även om natten kunde ha varit bättre) och kan glädjas över Obamas seger. Även om jag fortfarande inte har listat ut var han står när det gäller frågan om amning.

4 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

"Är republikanerna för amning?" måste vara årets mest märkliga politiska fråga - lovely!

Härligt med Barack Obama även om jag tror att till och med John McCain hade varit betydligt bättre än George W. Bush: två duktiga, sympatiska och intelligenta politiker - tämligen långt från den avgående presidenten...

Anonym sa...

hahaha vad roligt!!!

(Kopierat fran min blogg)

Idag kanner jag mig stolt over att vara Amerikan. Min drom har kommit i uppfyllelse, USA har en African American President. Till alla er som har barn, beratta for dem om dagens handelse, utbilda dem om USA's grymma historia, for denna dagen kommer att skrivas om i alla historie bocker i all framtid.

Kl 5 i morse kom Nelson in och vackte mig, han sa Denise, Han har vunnit! Jag trodde jag dromde sa jag va tvungen att ga up for att se for mig sjalv. Dar stod han, Obama, med sin familj och mina tarar borjade rinna. Det finns hopp for denna varld. Kanske har Obama blivit den nya Martin Luther King som aldrig fick sin chans?

Jag ar sa lycklig -Inga ord kan beskriva.

5 November 2008, Barrack Obama -President of United States of America

-Denise

Thérèse sa...

Visst är det historiskt och visst blev man glad. Jag kunde inte låta bli att skriva några rader om det fast jag hade tänkt låta bli. Vad Obama tycker om amning har jag tyvärr ingen aning om ;)

Lisa Christensen sa...

DMH: Tror också McCain var helt ok (för att vara republikan, haha!), men är så glad att Obama vann!

Denise: Jag vet, är också så stolt. Äntligen! Minns när vi pratade om detta i London...
Kram!

Thérèse: Brukar ju egentligen inte skriva om politik (farligt ämne ;). Men är så glad att man fick uppleva den här dagen.