23 januari 2008

Möjligheter och omöjligheter

Vi var på Frankrikemässa i helgen. Tror aldrig riktigt att jag kommer över Frankrike och jag tror aldrig riktigt att jag kommer in i England. Eller snarare - jag tror aldrig riktigt att jag kommer ifrån England.

Vi gick runt på mässan och tittade på hus i olika delar av Frankrike och det kändes som att välja och vraka, men att välja och vraka i sina drömmar. Det kändes avlägset och nära, konkret och abstrakt på samma gång och sedan gick man ut i London igen. Jag befann mig inte alltför långt ifrån där jag bodde 2004 och den gamla stämningen nådde in i mig även om jag har lämnat det där för ett annat London.

2 kommentarer:

Sara sa...

Man kan bli botad ganska snabbt genom att i verkligheten leta bostad i Frankrike har jag märkt...
Vad var det för mässa? För att locka ända fler rika anglikaner till La France? ;)

Lisa Christensen sa...

Yes, alla engelsmän vill flytta till Frankrike och starta B&B... Det var en allmän Frankrike-mässa med allt ifrån vinprovning till mäklarstånd.

Hoppas att ni hittar bostad snart!