24 januari 2008

+10 grader kallt

Det är soligt och vårlikt ute och BBC varnar för kallt väder - nämligen +10 grader. Häromdagen kunde jag gå ut i min vårkappa. Kändes lite konstigt när det fortfarande är januari, men det är väl bara att inse att man inte bor i Sverige längre.

Nyckfull som jag är har jag börjat drömma om att bo i ett tropiskt land, gunga i en hammock när djungelregnet öser ner utanför verandan och bada i ett varmt hav. Nästa sekund verkar Alperna inte helt fel. Åka skidor, pulsa fram i snö...

Ok, jag erkänner, jag vet inte vad jag vill, men jag vet vad jag inte vill och det är London. Varför kan jag inte bara älska staden som så många andra?

Men. Det finns saker jag skulle sakna här. Maten framför allt och då menar jag inte engelsk mat utan det internationella kök som staden har att erbjuda. Det är så fantastiskt att ha detta smörgåsbord av olika maträtter. Problemet är bara att man ska ha råd att smaka av smörgåsbordet också...


4 kommentarer:

Cattis sa...

Hej!
Är det såpass milt i London... vad dåligt koll jag har. Min syster och jag var där för några år sedan och visst kostar det... om man inte vill äta svettiga bufféer.
Hur länge har du bott i London?

Kram
Cattis

Lisa Christensen sa...

Det är faktiskt mycket mildare än i Sverige. Eller så är det växthuseffekten...

Jag har bott här till och från sedan 2004.

Kram

Cattis sa...

Intressant. Fast somrarna är liknande Sveriges?

tack för kommentaren hos mig.
Hoppas det kan vara så att jag kan få lite hjälp :-)

Kram
Cattis

Lisa Christensen sa...

Somrarna är också lite varmare (fast förra året var det ingen sommar alls).

Hoppas att du får hjälp snart!

Kram