30 januari 2008

Dags att photoshopa lite

I helgen hade vi besök av Js vänner från Danmark. Det är nog så man ska uppleva London. En weekend där man inte hinner se bakom kulisserna.

Ibland är London inte bara ett glassigt resereportage. Men jag ska försöka retuschera bilden jag ger av London. Om inte annat för att jag själv ska tro på det!

Självbedrägeri kan vara bra i vissa situationer och eftersom jag nu bor här i London har jag bestämt mig för att allt förstås bara är fabulous!

Solen lyser. Träden blommar med små rosa blommor. Engelsmännen har fortfarande mjölkbud. Hmmm... vad mer är fabulous? Bröd är billigare här. Men nu har jag ingen mer fantasi så jag får lov att återkomma...

2 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Ni har fullt med indiska/pakistanska restauranger och affärer - bara en så'n sak kan ju få mig att brista ut i lovsång...ha, ha: nästan i varje fall!

Lisa Christensen sa...

Det är sant. Har ätit så mycket indiskt sedan jag kom till London. Det är som engelsmännens nationalrätt nuförtiden :) Pakistanskt har jag bara prövat en gång - men i Sverige så jag vet inte hur autentiskt det var, men det var supergott i alla fall!!