22 juli 2009

Senaste nytt från Bel Ombre

Inom loppet av en vecka har detta hänt i Bel Omre, Seychellerna:

En person har blivit rånmördad i sitt hem.
En person har dödats av en centipede i sin trädgård.
En fiskade har trillat överbord, trasslat in sig i fiskenätet och drunknat.

Det kunde ha varit någon av oss. Bortsett från det där med att trassla in sig i fiskenätet kanske. Vi bodde i Bel Ombre, men just nu känns det ganska bra att inte vara där.

Vi sov alltid med en machete under sängen. Men vi behövde som tur var bara använda den till att dela kokosnötter.

12 kommentarer:

Rickard sa...

De söta tusenfotingarna fick väl ju också känna av machetens snabhet och styrka vid något tillfälle?
:-)

Lisa Christensen sa...

Rickard: Ja, det är sant, det hade jag glömt! Bra med uppmärksamma läsare ;)

Sara sa...

Dödats av en...? Gulp.

Karin sa...

Låter som upptakten på en riktig deckare. Döden i paradiset ungefär. Skönt att ni är långt därifrån nu!

Miss Marie sa...

hualigen! att dödas av en gigantisk tusenfoting måste vara typ ens värsta mardröm! riktigt otäckt, som en skräckfilm. Jag menar, varsomhelst kan någon rånmördas, men dödas av en centipedehänder nog inte så ofta!

Helena sa...

Åh, fy...känns ju helt overkligt... Förstår att ni är glada över att vara hemma i "trygga" Sverige...
Kram till er!

Rebecca sa...

Urk och fy vad obehagligt. Efter att ha läst inlägget du länkade till är jag glad att jag befinner mig i Sverige och klagar över bananflugor och myggor.

Julies mormor sa...

Skönt att ni är hemma igen!!!

Lisa Christensen sa...

Sara: Ja, så du förstår att vår längtan tillbaka botades lite...

Karin: Hmmm.... Det kanske kunde bli romanstoff! ;)

Marie: Näe, och vi som fick veta att det inte fanns några farliga djur på Seychellerna!

Helena: Ja, just nu känns det faktiskt helt ok att vara i Sverige.

Rebecca: Jag med. I alla fall för tillfället. (Jag känner mig själv och vet att min äventyrslängtan kommer att komma tillbaka, men när man har barn vill man inte ha farligheter.)

Julies mormor: Det känns faktiskt bra att vara hemma. Inte bara pga centipedes osv, utan också för att det är närmare familj och vänner!

MAJA: Style & Life by Leia sa...

Det är hemskt att det ser ut så på många ställen i världen. Visst är det sagolikt vackert, härligt väder och många fantastiska människor men man lär sig att uppskatta den trygghet vi har här hemma minsann.

Nu är vi tebax i uppsala iaf och imorn går A på semester så vi kanske ska ta å försöka hitta någon tid å plats å allt det där:)

kramar

tilda - änglamamma till Liam sa...

usch, gud va hemskt. förstår att det måste vara lite bittersweet att flytta därifrån.. men såna insidenter får ju en klart att tycka att sverige är och tryggt o skönt :P

Lisa Christensen sa...

Maja: Och då är Seychellerna ändå relativt säkert med många andra länder...
Absolut, vi måste ses! Vi får arrangera något snart :)
Kram

Tilda: Sverige är tryggt, men ibland saknar jag ändå Seychellerna...