15 juli 2009

À la carte

Eftersom Julie nu är före detta prematur ska hon enligt läkaren äta samma mat som oss. Vi har därmed fått skriva om hennes meny och det är bye bye med barnmatsburkar (som hon i alla fall har totalvägrat emellanåt).
.
Nu ser menyn ut som följande:
.
Västafrikansk kycklinggryta med jordnötssmör
.
Massor av smörstekta kantareller i gräddsås med timjankyckling och gnocci
.
Citronlax med yoghurtsås och potatis
.
Gammal hederlig svensk kalops
.
Linssoppa
.
Vitlöksbröd
.
Och hon slukar allt (förutom min lax som tydligen var usch!). Sofistikerad bebis med andra ord.

7 kommentarer:

Sara sa...

Haha, Véra har fnyst åt barnmatsburkar men äter med förtjusning mosad ratatouille och ugnsbakade auberginer...

Julies matsedel skulle jag gärna anamma! ;)

Ingela sa...

Åh, så god mat Julie får :-)

Tack själv för en mysig lunch! Det var jättetrevligt. Det måste vi göra om snart.

Varma kramar

Helena sa...

Vilken liten gourmet...men det är hon självklart värd det lilla trollet! Ser fram emot att träffa henne någongång...
Kram från mig!

MAJA: Style & Life by Leia sa...

Hihi....här är det introduktion av potatis nästa vecka:)

Helammade du Julie? och isf när började ni gå över till annat och vad?

Självklart måste vi styra upp en träff snart tillsammans med våra små. Kanske till och med går att få till en picnic eller lite grillning tillsammans med männen våra också.

kramar

Lisa Christensen sa...

Sara: Vi har sofistikerade bebisar! ;)

Ingela: Absolut! Ni får gärna komma över på lunch någon dag. Kramar

Helena: Ja, vi får ordna någon träff :) Kram

Maja: Jag helammade tills Julie var 6 månader och 3 veckor (man kan amma t.o.m korrigerade 6 mån enl. vår läkare, men vid denna ålder märkte jag att hon behövde mer än bara amning eftersom hon inte gick upp i vikt lika bra som tidigare). Vi började med potatis, sötpotatis, morötter, broccoli om jag ej minns fel. Lycka till med smakportionerna!

Vore jättekul att ses med våra respektive också!

Kramar

R i Prag sa...

Helt plötsligt så har jag har fått för mig att jag också är en före detta prematur unge. Eller skulle snarare önska att jag var det, för att få den där menyn så skulle jag kunna godta vilken diagnos som helst:-)

Lisa Christensen sa...

R i Prag: Haha, du får komma förbi på middag när du är i Stockholm istället så slipper du bli ex-prematur! ;)