27 juli 2009

À propos...

À propos den 3 juni
À propos trötthet
À propos depp
À propos lycka
À propos att välja Sverige framför Seychellerna

Vi ska få en vinterbebis! ...Om allt går som det ska.
.
Denna gång vill jag be att få en tjock bebis på minst 3 kg, tack! En punktlig en i vecka 40, om man nu kan beställa det.

Men... vissa dagar är jag rädd och undrar hur jag vågar igen och hur jag ens vågar skriva om det här (jag har påbörjat detta inlägg så många gånger och sedan sparat det opublicerat). Jag känner alltför väl till när förhoppningar brister. År 2007 i vecka 8 och år 2008 i vecka 30. Men i vecka 30 fanns det hopp och den förhoppningen brast ut i (nervös) lycka över vår Julie.

Nu hoppas jag på mer lycka, att vi får en till som smyger iväg och snor toalettrullar när vi inte ser, att återigen ha en terrorist på natten...
.
Men för mig är det inte längre vecka 12 som är den magiska gränsen att ta sig förbi och ett plus känns ytterst preliminärt. Jag vet aldrig när det är säkert att berätta, att hoppas... Och därför berättade vi tidigt för många denna gång, för det finns liksom inget som är säkert för oss.

Men någon gång i vinter, när nätterna är långa, hoppas vi på en till att älska...

33 kommentarer:

Rickard sa...

Oj, även om korten kan vara osäkra, så kan jag lova att jag håller alla tummar, armar och knäskålar att det kikar fram en tjockis på minst tre kilo till vintern.
...

PS. Hos oss jobbar knoddfabriken för högvarv. Jag skyller på finanskrisen för det uteblivna resultatet, men skam den som ger sig:-)

Rebecca sa...

Grattis! Jag önskar er all lycka.

ann sa...

En liten knubbig en är precis vad jag beställt också! Det ska bli så kul att vara mammaledig samtidigt som du. Du och jag och två knubbiga vinterbebisar. Plus en gullunge-Julie såklart :)

Basilika sa...

Oh, grattis! Tummar kommer att hallas for en knubbig en. :)

Sara sa...

Jag visste ju redan... Stort, skälvande grattis till er! Och en varm tanke till terroristerna!;)

Ingela sa...

Du vet att jag är enormt glad för er skull! Och denna gång SKA lill*n stanna inne tiden ut - SÅ är det bara.

Varma kramar

Karin sa...

Åh, jättestort grattis! Jag håller tummarna för er och skrattar gott åt toapapperstjuvandet - känner så väl igen det! Kramar!

Mamma Mimmi sa...

Grattis och lycka till! Klart att allt går bra nu när blivande storasystern "kört in" mamma och sedan trimmat båda föräldrarnas tålamod. Njut av sommaren och förhoppningsvis många sköna tupplurar - minns själv inte mycket av förra sommaren då jag var gravid och sov mig igenom hela semestern. Kram Mimmi

barajagjohanna sa...

Åh, vad roligt! Jag håller tummarna för att allt går som ni önskar!

London Mummy sa...

Ah, ett stort GRATTIS till Er! :-)

Varma halsningar fran London

annai sa...

Ett stort grattis och tummar som hålls för att allt går bra! Kram

Anonym sa...

Grattis, vad roligt :) !!!Hoppas som alla andra att allt ska gå bra, att bebisen inte har bråttom ut!
Kram, Emma

Thérèse sa...

Åh så kul och spännande! Stort grattis! Klart allt kommer gå jättebra. Kramar

Thérèse sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Linalotta sa...

Å så roligt att läsa...jag håller alla tummar för att bebisen kommer när den ska ;)

Grattis grattis!!

KRAM

Lisa Christensen sa...

Rickard: Tack och lycka till med knoddfabriken! Kan rekommendera räkor ;) Vi åt massor på Seychellerna och jag blev gravid nästan bums (med Julie tog det betydligt längre tid)!

Rebecca: Tack så mycket!

Ann: Det blir helt perfekt - vi och våra tjockisar! :)

Basilika: Ja, en knubbig en vill vi ha!

Sara: Tack! (Jo, jag råkade ju försäga mig lite, haha!)

Ingela: Ja, h*n får inte komma före nästa år! Varma kramar

Karin: Snart har vi förhoppningsvis två toalettrullstjuvar här hemma :) Kram

Mamma Mimmi: Det blir tyvärr inte alltför mycket sömn här med lilla ettåringen i krokarna... Kram

Barajagjohanna: Tack! Vi hoppas att det går hela vägen denna gång.

Catharina: Tack så mycket!

Annai: Vi håller också tummar och tår! :)

Emma: Nej, ingen otålig bebis denna gång! Kram

Thérèse: Jag försöker tänka positivt och hoppas att h*n inte kommer i förtid. Det blir spännande att se hur tvåbarnsmammalivet blir! :)
Kram

Linalotta: Tack! Vi hoppas innerligt att allt går bra! Kram

Rickard sa...

Räkorna är inhandlade och nu kommer det skalas och frossas för allt vad det är värt:-)

Keeping you updated

Millan sa...

Oj vad roligt! Stort grattis!! Kramar

Helena sa...

Åh, jag blir tårögd!!! Vad kul för er söta! :) Håller alla tummar och är övertygad om att allt kommer att gå vägen... Plötsligt förstår jag också varför du avstod vinet sist... ;)
STOR KRAM till er alla!

Miss Marie sa...

Grattis och jag ska verkligen hålla tummarna!

Lisa sa...

Men joj vad roligt!!! STORT grattis!! Jag haller tummarna, även om jag är säker pa att allt kommer ga vägen.

Stor kram Lisa

Anna sa...

Åå, GRATTIS GRATTIS och lycka till nu ;-)

♥ Sanna ♥ sa...

GRATTIS helt underbart jag får rysningar och det ska bara vara så att lillskrutten ska bli en tjock och härlig bebis om du bestämt det haha..
KRAMISAR till tusen

Charlotte sa...

Det kommer säkerligen att gå bra denna gången, håller iaf tummar och tår och ska skicka lite extra tankar till er:-)

Ett stort Grattis!

Kramar!

Lisa Christensen sa...

Rickard: Bon appetit! (Men vid det här laget är de väl redan uppätna...)

Millan: Tack, det känns jätteroligt!

Nadia: Tack!

Helena: Ja, jag älskar egentligen vin... Kram!

Marie: Tack, ju fler som håller tummarna desto bättre :)

Lisa: Tack! Hoppas verkligen att det går hela vägen till vecka 40 denna gång. Kram

Anna: Tack så mycket!

Sanna: Ja, en tjock och robust som man inte behöver oroa sig så mycket över (fast det gör man säkert ändå)! Kramar

Charlotte: Tack! Jag försöker intala mig att det är vecka 40 som gäller. Kramar

MAJA: Style & Life by Leia sa...

Men åååååå gumman GRATTIS!!!! hihi...kan det tänkas vara därför det dracks juice på träffen?;)

Förstår att det måste kännas jätteskrämmande...tänker själv på det där en hel del...vågar man igen? Har inte kommit fram till vad jag vågar men jag lovar att vi kniper fingrar å tår för att allt ska gå bra för er den här gången. Och nu får dansken se till å hålla sig hemma den här gången;)

Har hänt lite mycket här på sista tiden...därav att jag inte hört av mig om tid å plats för å ses etc...men hoppas på snart. Och vill du bara få ur dig alla tankar...känslor osv...så är jag bara ett tel.samtal bort.

kramar

Lisa Christensen sa...

Maja: Tack! Ja, i vanliga fall föredrar jag inte äppeljuice framför vin... ;)

Vi kan bara ses när det blir möjlighet, det är ingen stress.

Ha det bra!

Kramar

Tankevågor sa...

Men åh Lisa vad roligt!! :-) Jag blir alldeles våt under ögonlocken här av glädje för er skull!

Det är precis som du skriver...det finns aldrig något som är helt säkert i såna här lägen men vad sjutton....nu SKA väl er lilla nästa toarullsterrorist stanna som h*n ska hela tiden i magen tills det är dags!!!

Tänk att Julie ska bli storasyster!!! :-)

Grattiskram från mig!

(Kika gärna in och titta på vår lilla trollunge till barnbarn nu på Tankevågor)

Lisa Christensen sa...

Londongirl: Tack! Ja, en frisk, tjock och blivande toarullsterrorist är vad vi hoppas på! :)
Kramar

Fiviva sa...

Hej Lisa. nu var det länge sedan jag tittade in.
så mycke har hänt så jag har levt i min egna lilla bubbla och få saker och ting att funkar för oss tre nu.
För det första grattis till den tillkommande.
för det andra, för står helt och hållet din rädsla, oro. längtan och förhoppningar men du gör det rätt att ta en dag i taget, sätta nya mål med tiden. ska du stirra din blind på vecka 40 blir du tokig.
För min del var det också v 12 som gällde, sen tanken att ta sig till v 23-35 att veta att mitt barn klara sig nu med ganska stor chans.
Men det största målet var att ta sig över v 33. den magiska gränsen när sonen föddes.
Nu var min dotter tillväxthämmad som du vet så hade hon fötts i v 33 så hade hon nog varit bra mycke sämre däran än sin bror.
Så lyckan var stor när hon höll ut till v 37 dock lika stor som sin bror.
Denna gång har ni mer kött på benen får du tänka.
Skulle nu barnet komma förtidigt denna gång så vet ni på ett ungefär vad det kommer innebära, allt kommer inte komma som en chock.
även om det blir en kämpig period ingen så har ni varandra och ni tar er igenom detta tillsammans jag lovar.
Kram på dig och lycka till.

Lisa Christensen sa...

Fiviva: Tack! Ja, att ta sig förbi vecka 30 skulle kännas som en magisk gräns för oss. Men samtidigt vet man inte om nästa barn skulle klara sig lika bra som Julie gjorde. Jag försöker med positivt tänkande och hoppas på det bästa! :)
Kram

Farmor sa...

Selvom vi har vidst det længe, er det en stor lykke for os igen at skulle være farforældre, og da forløbet indtil nu har været så meget anderledes end med Julie, er vi fuldt overbeviste om, at alt bliver som det skal være. Stort knus og mange varme tanker sendes jer hver dag fra Danmark.

Lisa Christensen sa...

Ja, det får vi hoppas på! Knus