23 juni 2009

#1

Tänka sig att lilla älsklingen som vägde 1420 gram och var 40 cm lång den 22 juni 2008 nu fyller 1 år och redan har tagit sina första, egna små steg ut i världen.

Hon som var en liten fågelunge i vår famn för ett år sedan har nu blivit en mycket bestämd dam som vet vad hon vill.

Första frukosten som 1-åring.


Så här stor är man!

Kalaset höll vi i söndags.

Jag hade bakat två tårtor, en med choklad och en med hallonmousse.

Pappa hjälper till med paketöppningen. Julie fick en massa fina presenter, bl.a kläder köpta i Kina och en bok med godnattsagor av mormor, en söt jordgubbsklänning av Ingela, David och Ida, fina skor från gudmor Ann m.m. Tack så mycket!

13 kommentarer:

Millan sa...

Ah stort grattis till Julie!! Det ar en stor dag att fylla 1! Vilket fint kalas ni hade och vilka maffiga tartor!
Kram

Anonym sa...

Gud vad fina tårtor!!!Kom att tänka på bakelserna i Nice :)
Grattis till lilla Julie, redan ett år!
Allt är bra med min systers son, han har växt till sig och är nu en "stor" kille.
Vi åker till Sverige imorgon, semester i 15 dagar, ska bli så skönt att komma "hem".
Stor kram, Emma

Mia sa...

Gratulerar:P

Och va fina tårtor:P

Nadia sa...

Grattis Julie!
Och vilka tjusiga tårtor, dom ser ju ut att komma direkt från konditoriet!
Är det Eva och C jag skymtar på en av bilderna?
Hälsa henne så mycket från mig!

Fiviva sa...

Jätte grattis till julie.

Farmor sa...

Kære lille Julie.
Hjertelig tillykke med din 1-års fødselsdag,som vi desværre ikke kunne deltage i. Men sikken fest med mange gæster, gaver og lækre kager.
Du har gjort det godt i det forløbne år, med god hjælp fra dine forældre, så vi ønsker dig held og lykke i fremtiden.
Knus og kærlige tanker
Farmor og farfar

R i Prag sa...

Grattis!

Vår lilla kille fyller 4 år på lördag, och det känns som om det var igår som vi firade hans 1 årsdag.

mie sa...

Grattis i efterskott lilla sötnos!

Pumita sa...

Ett stort grattis i efterskott till lilla prinsessan! Och till de stolta föräldrarna. :)

Mikaela H B sa...

Grattis till er söta ettåring :D

Lisa Christensen sa...

Tack så mycket för alla gratulationer!

Emma: Jag har kvar filmen från Antibes m.m :) Ha så trevligt i Sverige! Kram

Nadia: Yes!

R i Prag: Grattis i efterskott till din pojke!

barajagjohanna sa...

Herregud, har du verkligen bakat de där tårtorna själv? Fantastiskt fina!

Supergrattis i efterskott till Julie!

Lisa Christensen sa...

Barajagjohanna: Tack! Jo, jag har bakat dem själv, är lite besatt av tårtor och efterrätter eftersom jag är äggallergiker och aldrig fick äta sådant som barn, men nu har jag blivit expert på att uppfinna äggfria alternativ! :)