4 juni 2008

Chessecake & strawberries

De sa på tv igår att svenskarna inte äter upp maten utan istället kastar, så jag tänkte att jag skulle ta mitt ansvar och försöka göra slut på gårdagens cheesecake. Jag bojkottade i princip min födelsedag, men gjorde i alla fall en cheesecake till mig själv och bebben. Tyvärr är det ingen som vill hjälpa mig här hemma med att äta upp den, så jag har inte mycket val. Vet inte om Angelina Jolie har samma diet men...

Fotnot: Jordgubbar innehåller för övrigt järn.

9 kommentarer:

nurseblog sa...

Mmm, vad gott det låter.. Du gör helt rätt i att äta upp den, fullproppat med nyttigheter förstås ;)
Ha en jättefin kväll!

Lisa Christensen sa...

Ha en härlig kväll du med! Jordgubbar och mjölkprodukter kan väl inte vara alltför onyttigt...? Och digestivekex är ju bra för matsmältningen...

Anonym sa...

Mums, ser smarrigt ut.

Anonym sa...

Ja hvis jeg var hos dig skat, så ved vi godt hvad der ville ske med den cheese cake i løbet af 5 minutter ;-)

Lisa Christensen sa...

Prinsessan: Ja, det var gott, men nu är jag ganska trött på cheesecake... :)

Jakob: Ja, det vet man alldeles säkert... Du borde vara här och hjälpa till!

Anonym sa...

Jag hade kunnat hjälpa dig!

(Spännande med tanke på Thereses inlägg om danska, för jag förstår inte vad den där Jakob säger... ;))

Lisa Christensen sa...

Barajagjohanna: Haha, ja, det är inte alla här i Sverige som förstår vad Jakob säger, min mamma får alltid vända sig till mig och fråga: "Vad säger han???" Men det är en vanesak, man lär sig ganska snabbt att förstå danskarna.

Anne sa...

men gott i alla fall :) måste vara bra.

Lisa Christensen sa...

Anne: Ja, men nu kan jag knappt tänka på cheesecake mer så det dröjer nog ett tag innan jag äter det igen... :)