13 september 2007

Urtida konstverk

Var på vernissage igår vid Sloan Square. Det är en konstnär som tar tillvara på naturens egna konstverk. Över hela världen finner han fossiler, kristaller och liknande. Det var vackra skulpturer av jättemusslor som blivit till fossiler och nu ser ut som vita, vackra formationer, snäckor som liknade instrument, uråldriga trädstammar som blivit hårda som kristallstenar och gjorts till bord eller pallar.

Huvudattraktionen för kvällen var en exakt kopia på en slags dinosaurie. Den var 8 meter lång och 3 meter hög och till salu för £80.000. Det är ungefär 1 miljon svenska kronor. Vet inte vem som har råd och plats för den, men imponerande var den.

4 kommentarer:

Lillie plein damour sa...

Jag skulle vilja ha en dinisaurie i mitt vardagsrum, men probleme¨t är ju att dinon är mycket större.

Lisa Christensen sa...

Det skulle jag inte heller ha något emot att ha i mitt vardagsrum och framför allt skulle jag inte ha något emot att överhuvudtaget ha ett vardagsrum stort nog att rymma en dinosaurie. Det var knappt att de fick in vår soffa i vår lilla Londonlägenhet, den var tvungen att tas isär först.

Sara sa...

Ja tack till vardagsrummet, nej tack till dinosaurie. Om jag hade en miljon kronor över âr det nog det sista jag skulle köpa... Konst eller inte. ;)

Lisa Christensen sa...

Den var väldigt imponerande pga sin storlek, men även om den var rätt cool antar jag att man måste vara ganska besatt av dinosaurier för att slänga ut en miljon kronor...