15 september 2007

Rött

Det skulle vara rött. Vi hade varit så jordnära och försiktiga så det var dags för en vinröd fondvägg i det lilla sovrummet/arbetsrummet. Jag hade mina betänkligheter när det gällde att sitta och skriva mittemot en röd vägg, men rött ska ju vara kreativt. Dessutom var det Js idé och jag tänkte att jag skulle vara lite flexibel och nyskapande och inte bestämma för mycket.

Resultatet? Vad som såg vinrött ut på den lilla färgkartan såg tomatrött ut i verkligheten. Dessutom liknade rummet en polkagris med det röda i kontrast mot övriga vita väggar. Vid närmare eftertanke insåg jag att jag just hade målat den danska flaggan...



P.S. Idag går vi ut och köper ny färg...

6 kommentarer:

Nadia sa...

Ha,ha...ja rött är inte att leka med. Svårt det där med färger, ofta blir det inte riktigt som man tänkt sig.

Anonym sa...

Heh, förlåt att jag skrattar, men.. lite roligt var det faktiskt! :)

Hoppas att det blir bättre med den nya färgen! :)

Anonym sa...

Hoppsan, nu blev jag nervös... Planerar också en röd fondvägg, kanske får ta och tänka om :/

Lisa Christensen sa...

Nadia: Det är supersvårt med färger. Jag vet inte hur många färgburkar vi har köpt nu för vi tror varje gång att det där är perfekt, vi behöver minsann inga prover. Så nu ska vi köpa en vit färg för tredje gången...

Haydee: Nu har det gått från rött till grönt och det är mycket bättre! Mer harmoniskt.

Aradil: Rött är lite farligt. Det kan bli jättesnyggt, men färgen måste verkligen vara i sitt rätta sammanhang för att det ska funka.

Anne sa...

Rött är alltid rätt!

Lisa Christensen sa...

Nja, vet inte riktigt om det är rätt på vår vägg, inte i kombination med vit vägg och dansk pojkvän. Blir lite för mycket nationalism och polkagris för min del...