7 februari 2007

Snöstorm på väg?

Det ryktas om att det ska bli snöstorm imorgon. Jakob är på puben och räknar iskallt med att bli insnöad imorgon så att han kan sova ut. Vore faktiskt ganska skönt att bli insnöad.

Det är underligt att läsa sitt eget liv filterat genom bloggen. Mitt dagboksskriveri blir lidande. Dagboken är som filmen och bloggen som reklaminslagen som kommer in och avbryter. Ibland kan jag nästan bli avundsjuk på mitt okomplicerade bloggjag och bloggliv.

Jag har blivit så van vid att konstant vara bland människor att det känns konstigt att vara ensam. Jag är en social person, men jag älskar också att vara ensam. Jag kan inte skapa om jag inte får avskärma mig från verkligheten ett tag.

Snart kommer Jakob hem från puben. (Jag vet att det kan kännas tidigt, men med engelska pubmått är det bara två timmar kvar till stängning och folk har redan hunnit sitta och klunka öl i fem timmar.) Vi får se om vägarna snöar igen så att Jakob får återhämta sig imorgon...

Inga kommentarer: