8 februari 2007

Insnöade i ett vintervitt London

Jakobs önskan slog in - det blev "snöstorm" (tur eftersom han kom hem vid midnatt). Jag skulle försöka ta mig till jobbet, men tunnelbanan var avstängd och de flesta bussarna inställda. Jag stod och väntade på bussen i 45 minuter innan jag gav upp och gick hem igen. (Måste erkänna att jag inte var jätteledsen över det...) Så Jakob och jag hade en mysig dag, insnöade i London. Det var Narnialikt i vår trädgård . På nyheterna talar de om det "fruktansvärda vädret" och om att det har komit "hela 6 cm snö!". England står lamslaget. De flesta har inte kunnat ta sig någonstans och de har varnat folk för att ge sig ut och köra om de inte måste. I helgen ska det visst bli översvämning. Man kan ta de meteologiska utsikterna här i England med en nypa salt, men inte konsekvenserna av dem...

Inga kommentarer: