25 februari 2007

På jakt efter det hem jag flytt

Vi letar efter lägenhet i London nu. Långsamt, långsamt nästlar sig denna stad sig in i mig. London är svårt att lämna. Staden sätter klorna i en. Men det är av fri vilja jag stannar nu. Vi har en plan. Jag ska använda mig av London som en kampsportare, det vill säga jag ska utnyttja dess stryka. Nu är vi här och vi vill båda använda London som språngbräda. Så nu kollar vi på lägenheter att köpa. Vi åkte till lika olika områden för att sondera terrängen igår och när vi kom till Hampstead Garden Suburbs var det som att träda in i en drömskt idyll. Där vill jag bo och skapa mig en egen liten (tillfällig) oas i storstaden. Men det är dyrt förstås. London kostar. Och jag kämpar på med att försöka älska London. Jag kämpar med att göra det hemma. Jag cirkularar hela tiden omkring utan att kunna rota mig. Nu vill jag hitta mitt ankare. Jag är på jakt efter det hem jag flytt.

Igår var vi på After Ski i Camden. Imorgon är helgen redan över. Tillvaron rinner iväg.

Inga kommentarer: