18 februari 2007

I tandläkarstolen

Det var ett tag sedan jag tillkännagav mina tankar i bloggvärlden. När jag kom tillbaka till jobbet den där dagen efter att ha varit insnöad hade två i vårt team blivit avskedade... Jag löper dock ingen risk att bli uppsagd sa de.

I veckan var det alla hjärtans dag. Jakob överraskade mig med röda rosor på morgonen. Vi skulle laga middag hemma på kvällen, men Jakob fastnade i stan för tunnelbanan var avstängd vid Oxford Cirkus. Sedan när han väl kom hem var vi så trötta att vi bara åt vad vi hade i kylen. Men det var mysigt ändå.

I fredags vad jag hos tandläkeren, d v s hos Jakob. Jag blev faktiskt nervös av att sätta mig i stolen och att Jakob skulle kolla mina tänder. Men det var faktiskt den bästa behandligen jag fått! Och det säger jag inte för att jag är partisk, utan det gick så snabbt och smärtfritt! (Jag hade i och för sig inga hål.)

Dagen därpå var jag tillbaka i tandläkarstolen - denna gång som "modell". Jakobs chef hade hyrt in en fotograf för att ta nya bilder till sin hemsida och jag fick agera patient. Om man inte hade tandläkarskräck innan så fick man. Där skulle jag sitta och gapa i tandläkarstolen, med mina tänder uppförstorade på en skärm och en massa människor med munskydd omkring mig och en fotograf som tog bilder.

Efteråt flanerade Jakob och jag på stan en stund, åt turkisk mat på en restaurang på James Street och gick vidare bort mot China Town där man förberedde sig inför det nya året - grisens år. Vi shoppade också och jag köpte ett par jättefina skor på Noa Noa.

Idag har vi gjort en femårsplan för framtiden. Det kändes bra att få styr på sitt liv i alla fall i tankarna och veta litegrann vart man är på väg. Det har länge känts som om jag famlar i blindo och bara befinner mig här i London av en slump. Nu försöker vi pressa mening ur London och vår tid här och genast kände jag hur jag kunde börja njuta av att vara här. Jag känner att jag kan njuta av London om jag känner att det inte är på livstid.

Inga kommentarer: