19 oktober 2010

Förkylningstillstånd

Smuddi (som Julie säger) i all ära, fast egentligen var det nog mest för att vi hade köpt en ny mixer. Och för att smoothie är gott och har en härlig cerise färg. Men min hals hade nog - vid första bränningen - behövt den vanliga, gamla huskuren: En stor kopp med en massa riven ingefära, en klick honung, tepåse för smakens skull och sedan hett vatten över det. Dra, sila och drick. Ingefära brukar göra underverk! Och så en tjock halsduk om halsen.

Men mest av allt skulle jag behöva ligga ner i sängen och läsa mina böcker. Det låter som om jag har rökt femton cigarrer och druckit en massa whisky. Men jag har inte riktigt tillstånd att vara sjuk. Jag har nämligen ett tolvtimmarspass med barnen idag så min förkylda tillvaro är utan pardon. Det är bara att väsa vidare på Björnen sover...

Inga kommentarer: