30 september 2010

I andra hand

Dag 1: Jag har lyckats synkronisera barnens middagslur och försöker njuta av lite egentid med te och mörkl choklad. Jag längtar efter att utforska vår nya stadsdel, promenera runt i det soliga höstvädret och upptäcka små affärer och nya stråk. Och snart... Men först, inskolning på nya förskolan. Och lägenheten tar, liksom barnen, stor plats i mitt liv. Den ska inredas och jag har äntligen fått tag på efterlängtade äppellådor som ska bli bokhylla i vår skrivarhörna där jag tänkte vara kreativ i höst.
Dag 2: Jag hinner inte riktigt med mina stora ambitioner just nu. Jag kommer i andra, tredje, fjärde hand. Men det gör inget för det är ju mina älsklingar det gäller. Men, igen,  det vore trevligt att bli bortskämd. Jag känner mig så ful. Inte bara en dag. Utan det är år av fulhet. Notera ringarna under ögonen. Notera min slitenhet. Håret visar jag inte ens, det är bara sprött fluff.

Dag 3: Var var jag nu igen? Jo, ful var det. Hmmm.... inte mycket mer att tillägga om det. Jag får ta itu med mitt utseende en annan dag. Nu måste jag, efter att ha gått på en härlig morgonpromenad i den kungliga hufvudstaden, disciplinera mig och städa (och ta itu med de där två kartongerna antar jag)!

P.S. Julie har vaknat varje gång jag bloggat och tagit mig på bar gärning - i full färd med att proppa munnen med choklad! - när hon tassat upp från sin middagslur på tok för tidigt för min smak... Så därför har det tagit mig hela tre dagar att författa detta tämligen meningslösa inlägg som inte ens behagar hålla sig till ett ämne. Inlägget borde förmodligen etiketteras Att kasta, men jag har ju inget annat att bjuda på här i all min trötthet.

1 kommentar:

17åriga Alexandra från Luleå sa...

Älskar att läsa din blogg. Du inspirerar mig! Fortsätt med det du gör. :)