27 mars 2008

Tillbaka i London med proviant

Igår lämnade vi ett snöfläckat Danmark och landade i ett domedagslikt London med ösregn och en himmel som ett stort, mörkt blåmärke. Vi hade stängt av värmen så lägenheten var iskall när vi kom hem och vi försökte värma oss med pepparmyntste innan vi stupade i säng vid halv nio...

Idag är det soligt och medan jag för en gångs skull har städlust ska jag passa på att packa upp väskor, tvätta och försöka få lägenheten någorlunda representabel (jag saknar tyvärr en husmorsgen).

Vi har släpat med oss allt saltlakrits vi kunde utan att behöva betala för övervikt. Js kompis E som besökte oss i januari hade köpt 2 kg saltlakrits åt oss, plus att vi införskaffat egen proviant. Annan skandinavisk proviant vi kunde pressa ner var ost (är såå trött på cheddarost), oljor och hudkrämer.

Jag insåg härmomdagen att jag faktiskt mår bra. Jag känner mig inte bakfull med illamående och huvudvärk. Det känns inte längre som om jag ska kräkas på fisk, smält ost, kronärtskockor och London. Bakfylleveckorna är över!

3 kommentarer:

Tankevågor sa...

Skönt att ditt illamående är över! :-)

Idag på nyheterna så rapporterade man om att den nya flygterminalen på Heathrow (Terminal 5 ) hade en katastrofal invigningsdag med massor av bagage som kom bort osv.
Kom ni den vägen?
I fortsättningen så ska i alla fall alla flyg med BA och SAS från Stockholm komma till Terminal 5 och jag har redan kollat in vilken shopping man kan göra på den terminalen. ;-)
Ha det gott!

Anne sa...

det låter ganska skönt ändå att komma hem. pepparmyntste. mmm.

Lisa Christensen sa...

Londongirl: Ja, det var visst kaos på Heathrow, men som tur var budgetflög vi med ryanair och landade på ett fullproppat Stansted.

Anne: Vet inte om jag har kommit hem än, men jag har i alla fall mina saker och en lägenhet här :)