6 mars 2008

Flyktbeteende

Nu har allt lagt sig även om jag och J var tvungna att fly verkligheten i ett par dagar och kasta oss in i Lost. Vi såg alla avsnitt fram tills nu. Jag skojar inte, men i fyra dagar ockuperade vi soffan och pausade bara för livsuppehållande behov som att äta och sova. När vi sedan tog oss ut i verkligheten la vi märke till att påskliljorna blommade.

Jag är som bekant ganska förvirrad och rastlös och nu tror jag att jag har smittat den stabile J. Eller så är det ett London-syndrom...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen till den fantastiska Lost-världen!! Jag gjorde likadant, sträckkollade alla avsnitt fram till typ förrförra säsongen med uppehåll för endast sånt som man måste göra, typ äta. Nu följer jag Lost som en slav. Älskar serien för under den timmen sitter jag som på helspänn och e helt fokuserad.

Lisa Christensen sa...

Visst är den fantastisk! Såg några av de första avsnitten när jag var i Sverige, men sen har vi inte kunnat se det här i London förrän man kunde se dem på TV on demand. Och nu när vi har blivit helt beroende visar de inte senaste säsongen!! Grrr....

Anonym sa...

Åh jag är jätte sugen på att se Lost, så snart jag har avverkat Twin Peaks så! Underbart att se att våren faktiskt är på väg, hoppet har ännu inte lämnat lilla Göteborg hihi!

Lisa Christensen sa...

Kan verkligen rekommenderas! Men varning för beroende och abstinens när det är slut...

Sänder lite engelska vårvindar till Göteborg :)

Anne sa...

jag älskade lost på den tiden jag hade tv. jag behöver ett lostmaraton för att komma ifatt.

Lisa Christensen sa...

Jag tog igen tre säsonger. Det var som att förlora sig i en annan värld så du har en massa spännande att se framemot!

nina sa...

Jag säger som Ann, välkommen till den fantastiska Lost-världen!

Vi hade också ett Lost-maraton då vi sträcksåg de tre första säsongerna. Det var under regnsäsongen då störtskurarna smattrade öronbedövande på taken, så vi var tvungna att dela på ett par hörlurar och trycka andra örat mot kudden för att kunna höra något. :-)

Lisa Christensen sa...

Nina: Vad hærligt det låter att kolla på Lost medan det øsregnar :) Jag ælskar serien nu, det ær som en magisk værld man har klivit in i...