17 mars 2008

Glada nyheter

Vi hade bestämt oss för att inte ge julklappar, men något vecka före jul fick jag veta att jag var gravid så det var förstås den bästa julklapp vi kunde få! (Och på julafton fick jag i alla fall en present - en morgonrock i XL som J köpt till mig. Och som han nu går runt i.)

Har mått illa fram till nyligen, fått luktsinne som en hund (utan deras icke-fördömande nos för lukter tyvärr), haft avsmak för nästan all mat och sovit tolv timmar om dagen. Har knappt orkat göra någonting, men nu börjar jag återgå till mitt normala jag även om jag fortfarande har huvudvärk till och från...

Talade med en kompis i Sverige som nyligen fått barn och hon sa att det bara är att se på allt som ett enda stort skämt. Efter att ha läst om alla "biverkningar" i böcker (den ena värre än den andra) kändes det ganska skrämmande. Hon rekommenderade Best Friends Guide to Pregnancy som jag fick J att köpa åt mig (på den tiden orkade jag ju inte gå utanför dörren). Har nog läst hälften, men den är ganska läskig, måste lägga ifrån mig boken då och då...

Vi träffade några vänner i Islington i förrgår och jag orkade vara ute/vaken till 23:15 så det var fantastiskt! Regnet öste ner så vi tog taxi hem. Det har stormat ganska mycket här i London på sistone. Vårt lilla träd ute på balkongen håller på att ryckas upp med rötterna. Men idag tittar solen fram medan jag skriver detta...

16 kommentarer:

Basilika sa...

Men vad fantastiskt roligt! Grattis till er bada tva!

Anonym sa...

Åh vad underbart! GRATTIS! Spännande, skrämmande, underbart, fantastiskt. Allt på en gång...svårt att föreställa sig innan man själv (förhoppningsvis någong gång) uppelver det!:)*

Miss Marie sa...

Stort grattis till er båda! =)

Anonym sa...

Grattis!!! :)

christel sa...

Grattis!!
Den bästa julklappen helt klart!

Sara sa...

Vad härligt! Stort grattis! Verkligen stort grattis!

Det Mörka Hotet sa...

Joy to the World: vilka underbara nyheter - massor av grattiskramar till er båda!

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Impressora e Multifuncional, I hope you enjoy. The address is http://impressora-multifuncional.blogspot.com. A hug.

Anonym sa...

Kram :)

nina sa...

Ett jättestort grattis! Vilken julklapp ni fick! :-)

Millan sa...

Stort Grattis!!!!! Sa lustigt, jag har inte last har pa nagra dagar och har precis bloggat om ungefar precis samma sak :-). Vilken vecka ar du i nu da??

Anonym sa...

Vilka härliga nyheter. Stort grattis till er båda!

Lisa Christensen sa...

Tack så mycket før alla gratulationer :)

Millan, Vad kul och grattis tillbaka!! Jag ær i vecka 17+4.

Tankevågor sa...

Men vad roligt! Stort grattis till er båda! Har inte varit här på ett tag och nu höll jag på att missa den här nyheten. Hoppas du/ni mår BRA! :-)

Thérèse sa...

Åh vad kul , Stort grattis!

Lisa Christensen sa...

Tack, det ær spænnande :)