20 februari 2010

Vabbar

Nej, jag har inte glömt er (och jag hoppas att ni inte har glömt mig)... Jag är inte frånvarande för att jag sitter i ett ljusblått gullegullmys och bara tittar på mina små älsklingar med tindrande stjärnögon (vilket jag i och för sig också gör - fast med sömniga ögon).

Jag vabbar från bloggen. Att få två barn med 19 månaders mellanrum kräver sin kvinna. Dessutom: För två veckor sedan blev Julie sjuk med feber som peakade på 40,4 och nu har förkylningen övergått i öroninflammation och lunginflammation. Och Emil har fått magknip så jag masserar hans mage nätterna igenom. Och jag har fått magkatarr. Och haft en övergående baby blues.

Visst är det underbart att vara tvåbarnsmamma! Men det är inte ofta det flyter på så här som på bilden...

12 kommentarer:

Helena sa...

Självklart har vi inte glömt dig...hur kan man göra det? Vi är här så länge du vill. Stor kram till dig supermamman! :)

Linalotta sa...

Oj, det där lät inte lätt...hoppas ni snart kommer ur alla sjukdomar...

Väldigt mysig bild =)
Stor kram

Pumita sa...

Nej då, inte alls, även om besöken inte blir så ofta. Men du har säkert händerna fulla. ;) Skönt att se ett livstecken iaf.

tilda - änglamamma till Liam sa...

låter som att ni/ du har fullt upp.. hoppas ni kryar på er snart :) ta hand om er! kram

Rickard sa...

Kikar in titt som tätt;-]

Karin sa...

Så det är vad man har att se fram emot alltså... Du ska ju skriva rosaröda beskrivningar av hur det är att vara nybliven tvåbarnsmamma så att jag kan inbilla mig att jag kommer att sitta på ett café och sörpla kaffe med pigga ögon och jollrande bebis om ett par månader! ;)

Hoppas att ni kryar på er allihop snart! Kramar!

MAJA: Style & Life by Leia sa...

Mina tankar är hos er!!!! Hoppas ni kryar på er alla tre och att J kan få vara frisk!

Här är det också sjukt och den där baby bluesen har tagit sig ända ut i ingenmansland...men snart är det vår:)

Många kramar

erica sa...

Hej, om några timmar avslutas min tävling där man kan vinna en valfri t-shirt/body från paul Frank. Bara ett litet fredagstips sådär;=)
Kram Erica

http://erica.myshowroom.se/2010/tavling-vinn-ett-barnplagg-fran-paul-frank/

Tankevågor sa...

Inte glömmer vi dig/er inte! Kan förstå att det är fullt upp och när de små blir sjuka så är det som om man bara försöker hålla näsan över ytan för att hinna med. Men försök koppla av lite när de sover och bry dig bara om det som är viktigt....dvs dina små gullungar och er själva såklart!!

Sköt om dig och hoppas alla kryar på sig nu!

Kram

// Lisbeth

Lisa Christensen sa...

Tack, tack! :) Tror att sjukstugan nu är på väg att ta slut, men det har varit den ena sjukan efter den andra...

Kram på er!

Mamma Mimmi sa...

Grattis till den underbare lille sötnosen och hoppas ni snart är friska och krya igen. Läste precis om din förlossning och själv är jag klart ett fan av snabba sådana - min son (första barnet) kom 45 min efter vi satte vår fot på förlossningen. Kram Mimmi

Lisa Christensen sa...

Tack! tror det håller på att vända nu.

Kram